“Investeringen in RPA nemen toe”

“Investeringen in RPA nemen toe”

by Klantcontact
31 januari 2020

Bedrijven blijven investeren in het automatiseren van processen. 86 procent van de respondenten uit een onderzoek van Forrester over de toekomst van werk zegt dat het verbeteren van de klantervaring een doelstelling is waaraan hoge prioriteit wordt toegekend in de komende 12 maanden. 66 procent van de onderzochte bedrijven zal zijn investeringen in RPA-software de komende 12 maanden met minimaal vijf procent verhogen.

Verdere automatisering van werk kan bijdragen aan een kloof tussen believers en non-believers als het gaat om de vraag of RPA-achtige oplossingen banen gaan kosten (of opleveren). 41 procent van de respondenten geeft aan dat medewerkers bang zijn dat hun digitale vaardigheden wellicht niet aansluiten bij wat hun baan in de toekomst nodig heeft. 53 procent van de respondenten is ervan overtuigd dat medewerkers zich bedreigd voelen door toename van complexiteit in taken.

Het onderzoek van Forrester was er op gericht na te gaan welke invloed automatiseringstechnologieën als kunstmatige intelligentie (AI) en Robotic Process Automation (RPA) hebben op bedrijven en hun medewerkers. Ook heeft Forrester in kaart gebracht hoe bedrijven en medewerkers zich voorbereiden op andere manieren van werken. Voor het onderzoek werden 270 beslissers uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland ondervraagd; respondenten zijn werkzaam in in de operatie en binnen stafafdelingen.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top