Branche - / Beroepsverenigingen

Branche - / Beroepsverenigingen ·

FNV-actieweek lijkt niet succesvol: ‘Geen meldingen ontvangen’
17 april 2024 - Vorige week heeft de FNV actie gevoerd, gericht op het verbeteren van de arbeidsvoorwaarden van contactcentermedewerkers. Heeft de actie voeten in de aarde gehad, of bleven gewenste resultaten uit? De redactie van Klantcontact.nl heeft het net opgehaald. FNV-actieweek FNV Callcenters riep klanten op om na afloop van een telefoongesprek met een medewerkers één minuut langer […]

FNV-actieweek lijkt niet succesvol: ‘Geen meldingen ontvangen’
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Henk Bos: “ISO 18295 is een pluim voor onze medewerkers”
16 april 2024 - De wereld van incasso- en gerechtsdeurwaarders is in de afgelopen jaren flink veranderd. Klanten worden geen schuldenaren meer genoemd, maar debiteurklanten. Pressiemiddelen hebben plaatsgemaakt voor sociaal verantwoorde gesprekken. LAVG behaalde onlangs het ISO 18295-certificaat voor excellent klantcontact. Directeur Henk Bos: “We beschouwen onszelf zeker niet als maatschappelijk werkers, maar onze manier van communiceren heeft wel […]

Henk Bos: “ISO 18295 is een pluim voor onze medewerkers”
Branche - / Beroepsverenigingen ·

FNV: ‘8 t/m 12 april landelijke actieweek voor callcentermedewerkers’
4 april 2024 - ‘Callcentermedewerkers beantwoorden jaarlijks miljoenen vragen, maar vragen nooit wat voor zichzelf. Daar komt in de landelijke actieweek van 8 tot en met 12 april verandering in’, aldus FNV Callcenters in een persbericht. De vakbond vraagt aan iedereen die deze week een medewerker aan de lijn heeft om een minuutje langer te blijven hangen, in plaats […]

FNV: ‘8 t/m 12 april landelijke actieweek voor callcentermedewerkers’

SUSA Tipboek - 50 tactische tips om het maximale uit GenZ te halen

De uiteenlopende kenmerken die aan Genz op de arbeidsmarkt worden toegeschreven kennen we inmiddels. Hoe prik je daar doorheen en zorg je dat ook deze generatie wèrkt?

Branche - / Beroepsverenigingen ·

Stichting Een Nieuw Geluid zet koers: ‘Echte vernieuwing zit bij nieuwe generaties’
3 april 2024 - Het is als young professional binnen klantcontact niet altijd makkelijk om je weg te vinden. Hoe weet je nou waar je moet zijn om écht vakbekwaam te worden? En hoe zorg je voor vernieuwing? We gingen in gesprek met Chantal Rovers en Anne Hettema van Stichting Een Nieuw Geluid. Zij hebben plannen gemaakt om in […]

Stichting Een Nieuw Geluid zet koers: ‘Echte vernieuwing zit bij nieuwe generaties’
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Norbert van Liemt treedt af als voorzitter WFC
6 maart 2024 - Norbert van Liemt gaat stoppen als voorzitter van de Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC). Dat liet hij afgelopen dinsdag weten tijdens een algemene ledenvergadering. Van Liemt heeft dit bericht nogmaals bevestigd aan de redactie van Klantcontact.nl. Per 1 april zal Van Liemt worden opgevolgd door Robin Jansen, CEO van Yource. ‘Persoonlijke redenen’ Van Liemt heeft vanwege […]

Norbert van Liemt treedt af als voorzitter WFC
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Ramón Delima en Norbert van Liemt over code verantwoord marktgedrag: ‘Van costcenter naar profitcenter’
6 februari 2024 - Een kwalitatief hoogstaande klantenservice heeft een prijskaartje, wat veel opdrachtgevers gelukkig begrijpen. Alleen, als een opdrachtgever niet bereid is te investeren in hoogwaardig klantcontact, trekken medewerkers én facilitaire contactcenters vaak aan het kortste eind. Dat moet en kan anders volgens Ramón Delima (voorzitter van de Klantenservice Federatie) en Norbert van Liemt (voorzitter van de WFC). […]

Ramón Delima en Norbert van Liemt over code verantwoord marktgedrag: ‘Van costcenter naar profitcenter’
Branche - / Beroepsverenigingen · HR & arbeidsmarkt · ICT / Tech · Management · Opinie ·

Klantcontact in 2023: de 3 belangrijkste ontwikkelingen in een notendop
29 december 2023 - Het nieuwe jaar staat voor de deur! Volgens ons het uitgelezen moment om nog eens een laatste keer terug te blikken op 2023. Welke ontwikkelingen waren het belangrijkste voor de klantcontactbranche en wat kunnen we ervan leren? Geen zorgen, Klantcontact.nl heeft de drie grootste trends binnen de sector voor je uitgelicht. AI en customer experience […]

Klantcontact in 2023: de 3 belangrijkste ontwikkelingen in een notendop
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Dit zijn de drie KSF-jaarthema’s voor 2024
21 december 2023 - ‘Hoe houden we hoogwaardig, kwalitatief klantcontact betaalbaar? En hoe houden we het businessmodel voor klantcontact duurzaam?’ Zo luiden de vragen die de Klantenservice Federatie (KSF) stelt in een bericht. Om daar antwoord op te geven heeft de branchevereniging de belangrijkste thema’s voor 2024 op een rij gezet. Drie KSF-jaarthema’s De KSF gaat zich in 2024 […]

Dit zijn de drie KSF-jaarthema’s voor 2024