Google en Salesforce gaan nauwer samenwerken

Google en Salesforce gaan nauwer samenwerken

by Klantcontact
12 april 2019

Google en CRM-leverancier Salesforce gaan hun samenwerking uitbreiden. Beide bedrijven bundelen hun klantinzichten en expertise op het gebied van kunstmatige intelligentie. Daarbij zal Google Contact Center AI, goed voor een stroom aan data uit interactie (denk aan spraak- stem- en intentieherkenning) en klantdata en zakelijke procesinformatie van Salesforce worden gecombineerd en persoonsgegevens, aankoophistorie en contacthistorie. Deze combinatie zou moeten leiden om realtime relevante informatie te genereren zodat contactcenteragents ondersteund worden bij het helpen van klanten, bijvoorbeeld in de vorm van antwoordsuggesties, next best action of proactief advies.

Ook zullen de bedrijven samen optrekken bij de verbetering van chatbots, door middel van het koppelen van Einstein (de kunstmatige intelligentie compontent van Salesforce) en Google Natural Language Understanding (NLU) in het Google Dialogflow-product (onderdeel van Google Assistant).

Met deze alliantie met Salesforce bouwt Google verder aan een positie in de klantcontactmarkt. Eerder al maakte het bedrijf bekend met vernieuwingen te komen op het gebied van Contact Center-Virtual Agent, Agent Assist en Topic Modeler, toepassingen die het eenvoudiger voor klanten maken om gesprekken te voeren met virtual agents. Ook heeft Google aansluiting gezocht bij nieuwe partners in het AI-programma van Contact Center, waaronder 8×8, Avaya, Salesforce en Accenture.

Technologie
Top