Coronacallcenter GGD kampt met kinderziektes

Coronacallcenter GGD kampt met kinderziektes

by Klantcontact
5 juni 2020

De NOS bericht dat bij het centrale callcenter van de GGD waar een afspraak kan worden gemaakt voor een coronatest in de eerste week 500.000 calls zijn binnengekomen. Die hebben geleid tot zo’n 10.000 afspraken per dag, zo blijkt uit cijfers van koepelorganisatie GGD GHOR. Het RIVM had vooraf berekend dat er dagelijks 30.000 testen per dag nodig zijn om alle mensen met verkoudheidsklachten (die mogelijk wijzen op een coronabesmetting) te kunnen testen.

De GGD vermoedt dat verschillende factoren bijdragen aan dat geringe aantal. De eerste paar dagen was het contactcenter overbelast en daarnaast waren er problemen met het inloggen bij zeker 300 van de 1.100 telefonisten die vanuit huis werken. Ook krijgt de lijn in de ochtend veel meer oproepen dan aan het eind van de dag. En tot slot is de gemiddelde gespreksduur te laag ingeschat: in plaats van vijf minuten is dat acht minuten. Op de tweede dag is het aantal agents uitgebreid naar 1.200 per dag. Er zijn inmiddels 300 extra telefonisten opgeleid, aldus het bericht van de NOS.

Wie nu een belt voor test kan in principe binnen 24 uur terecht bij een GGD in de buurt. Nadat de test is afgenomen, volgt de uitslag binnen 48 uur.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top