reageer op dit artikel

1 december 2017 – De overheid in Europese landen maken vorderingen als het gaat om digitale dienstverlening. Er is echter geen reden om achterover te leunen. Diensten zijn nog lang niet altijd mobiel beschikbaar. Wel is het gebruiksgemak flink toegenomen. Dit blijkt uit de veertiende benchmark van Europese eGovernment-diensten, die is uitgevoerd door Capgemini op verzoek van de Europese Commissie. Het onderzoek heeft betrekking op meer dan 10.000 websites van overheden in alle Europese landen. De diensten en websites zijn beoordeeld aan de hand van vier verschillende scenario’s: een bedrijf starten, een baan vinden en verliezen, studeren en het gezinsleven. Overheden moeten met namen nog grote stappen zetten op het vlak van elektronische identificatie (eID). Ook moeten overheden nog meer inzicht bieden aan burgers over het proces van dienstverlening, hun eigen verantwoordelijkheden en prestaties, evenals het gebruik van persoonlijke gegevens. Het volledige rapport is hier beschikbaar. Lees hier een artikel over de digitale overheid in Nederland. (Bron: Dutch IT channel)

Close
Go top