Teamcx helpt bedrijven bij optimalisatie online klantcontact

teamcx13 oktober 2016 – Met ingang van 1 oktober 2016 is teamcx van start gegaan. Teamcx is het resultaat van een snelle doorstart van Customer Interaction Group, dat in augustus failliet ging. Teamcx richt zich op het optimaliseren van de dienstverlening aan klanten, met name op het vlak van online klantcontact. De contactcentersoftware-activiteiten van Customer Interaction Group zijn overgegaan naar Axians, waar al een partnership mee bestond. De dienstverlening aan bestaande klanten van Customer Interaction Group is hierdoor gewaarborgd.

Teamcx gaat zich bezighouden met innovatieve toepassingen voor messaging-oplossingen zoals Facebook Messenger en Whatsapp. Dit omvat het leveren en integreren van messaging-oplossingen in de CRM-omgeving van bedrijven, maar ook het realiseren van slimme koppelingen zodat klantcommunicatie via ieder kanaal in de CRM-omgeving bij elkaar komt en naadloos op elkaar aansluit. Teamcx doet dat in eerste instantie op basis van Oracle Service Cloud, een oplossing waarmee het team de afgelopen jaren uitgebreide expertise heeft opgebouwd.

Hanjo Huizing, oprichter van teamcx: “De ontwikkelingen in klantcontact gaan snel: het klantcontact wordt in snel tempo steeds meer ‘online’. De grenzen tussen privé- en zakelijke communicatie vervagen. De integratie van digitale kanalen zoals e-mail, messaging apps, chat, sms en social media in de CRM-applicatie wordt een must voor organisaties die hun klantcontact willen laten aansluiten op veranderend klantgedrag.”

Messaging apps zoals Facebook Messenger, Telegram, WhatsApp, WeChat en Line worden steeds rijker aan functionaliteit. Daarmee zijn ze het platform geworden voor het leveren van de beste customer experience; de CRM-omgeving van de organisatie is de engine die dit alles aandrijft.

Huizing geeft als voorbeeld: “In de toekomst zal het niet meer nodig zijn om als e-commerce klant in te loggen op de site van een transporteur of een persoonlijke pagina, maar verloopt het volgen van een bestelling via het voorkeurskanaal van de klant. In een goed georganiseerde multichannel-omgeving zijn alle interacties te koppelen aan de klantgegevens, waardoor je bijvoorbeeld vanuit de CRM-omgeving via een bot geautomatiseerd een WhatsApp-bericht kunt terugsturen aan de klant met een update over de orderstatus. Dit verkleint de kans op communicatiefouten en herhaalverkeer en scheelt zowel de organisatie als de klant tijd. Je kunt die integratie zien als de volgende stap in selfservice, maar het creëert ook nieuwe oplossingen voor proactief klantcontact.”

hanjoBinnen teamcx is Hanjo Huizing aan boord als investeerder. Hij brengt zijn netwerk mee, helpt het team om succesvol te worden en de business verder te ontwikkelen. Huizing: “Positief is dat de bestaande klanten stuk voor stuk bij teamcx zijn gebleven, dat is een belangrijke voorwaarde voor de doorstart geweest. Teamcx heeft alle kenmerken van een start-up: een klein en jong team van drie ontwikkelaars, dat de volgende generatie oplossingen voor klantcontact realiseert. Teamcx is gevestigd in hartje Amsterdam, een inspirerende omgeving waar ook veel andere tech start-ups en digital agencies te vinden zijn.”