Handboek Digitaal Klantcontact

Handboek Digitaal Klantcontact in de maak

Ernst-Jan Kruize en Arne Keuning werken momenteel aan een boek over digitaal klantcontact met als officiële titel ‘Handboek Digitaal Klantcontact’. Dat hebben ze aangekondigd in de nieuwsbrief van Upstream, een adviesbureau op het gebied van digitale strategie en klantcontact. Volgens de initiatiefnemers gaat het boek over interacties van mens tot mens, van mens tot machine en van machine tot machine. Aan bod komen onderwerpen als self-service, webcare, livechat, toptakenwebsites, chatbots, maar ook IoT-service.

De auteurs hebben beiden hun sporen verdient op het gebied van interactie tussen klanten en organisaties. Arne Keuning is spreker, publicist en strategisch adviseur bij Upstream en onderzocht onder meer de Stand van Webcare. Ernst-Jan Kruize publiceert, spreekt en werkt als manager Dienstverlening & Hospitality bij de gemeente Utrecht. Hij stond tevens aan de wieg van de Klantenservice Federatie (KSF).

De auteurs hebben al vast een website opgetuigd met voorinformatie over het boek. Ook roepen ze mensen uit het werkveld op om mee te denken met interessante cases – bij voorkeur afwijkend van de usual suspects – die in het boek en op de website kunnen worden gedeeld.