Fintrex lanceert Job2Go!

19 december 2017 – Arbeidsbemiddelaar FINTREX lanceert een nieuw concept: Job2Go! waarbij een sollicitant binnen één dag het gehele sollicitatieproces kan doorlopen en naar huis gaat met een nieuwe baan. Bedrijven en sollicitanten kunnen hierdoor op een leuke én effectieve manier met elkaar kennismaken. Met de nieuwe aanpak wil FINTREX afrekenen met langdurige processen voor de sollicitant en bedrijven snel voorzien van bevlogen medewerkers. Het concept is reeds toegepast bij opdrachtgevers Cendris Customer Contact, Klant Contact Services en Webhelp.

Bij een Job2Go!-dag zijn de kandidaten een hele dag op een vestiging van een opdrachtgever van FINTREX waar ze de sfeer kunnen proeven en kunnen zien hoe het er écht aan toe gaat. Deelnemers aan Job2Go! krijgen uitgelegd wat het klantcontact werk inhoudt, ze volgen een crash course in Social Media, leren klantgesprekken voeren en maken een assessment. De dag wordt afgesloten met een sollicitatiegesprek en voor velen een nieuwe baan.

“We merken dat mensen nog steeds nieuwsgierig zijn naar werkgevers, maar dat het ontzettend lang duurt voordat ze met hen om de tafel gaan zitten,” aldus Floor Bakker, Senior Business Consultant bij FINTREX. “Het gevolg hiervan kan zijn dat sollicitanten afhaken, omdat er geen band wordt opgebouwd met het bedrijf.”
“De snelle veranderende arbeidsmarkt vraagt om een proactieve, snelle manier van werving en selectie,” aldus Lilian van den Oosterkamp van Webhelp. “Het Job2Go concept laat (latente) werkzoekenden kennismaken met het vak klantcontact en met het bedrijf Webhelp.”

FINTREX hanteert het concept van Job2Go! ook voor medewerkers die bij FINTREX zelf aan de slag willen.