Branche - / Beroepsverenigingen ·
In de media ·
Branche - / Beroepsverenigingen
‘Danique van 11 is de jongste reisadviseur op de klantenservice ooit’
Branche - / Beroepsverenigingen ·
Ramón Delima en Roel Masselink over de koers van de KSF: “Klantcontact is niet het afvoerputje, maar de goudmijn”
17 oktober 2023 - Vanaf 27 juni is Ramón Delima officieel gestart als nieuwe voorzitter van de Klantenservicefederatie (KSF). Samen met directeur Roel Masselink blikt hij vooruit op de toekomstplannen van de branchevereniging. “Klantcontactorganisaties moeten van elkaar leren in plaats van met de vinger naar elkaar wijzen.” Imago van klantcontact Een van de hoofdzaken die bij de Klantenservicefederatie op […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·
Eric Uijting: “Elk contactcenter in Nederland moet gewoon ISO 18295 hebben”
3 oktober 2023 - Hoe zorg je voor excellent klantcontact? Met die vraag zijn klantcontactdeskundigen uit de hele wereld aan de slag gegaan. Het resultaat: de ISO 18295 norm. De norm is volgens de Klantenservicefederatie (KSF) een leidraad voor alle contactcenters in Nederland. Eric Uijting, partner bij Patch, vertelt hoe zijn bedrijf het behalen van het certificaat heeft ervaren. […]
SUSA Tipboek - 50 tactische tips om het maximale uit GenZ te halen
De uiteenlopende kenmerken die aan Genz op de arbeidsmarkt worden toegeschreven kennen we inmiddels. Hoe prik je daar doorheen en zorg je dat ook deze generatie wèrkt?
Branche - / Beroepsverenigingen ·
Peiling KSF: ‘Kwaliteit niet het belangrijkste doel bij uitbesteden klantcontact’
17 juli 2023 - De meerderheid van de mensen werkzaam in het klantcontact ziet het uitbesteden van diensten aan gespecialiseerde organisaties als een positieve ontwikkeling, blijkt uit een recente peiling van de Klantenservice Federatie (KSF). Bij de keuze voor een nieuwe partnerorganisatie voor klantcontactdiensten is kwaliteit het belangrijkste criterium, maar niet het voornaamste doel van uitbesteding. Uitbesteden klantcontact Van […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·
5 jaar onder KSF-voorzitter Hans van den Bemt: een terug- én vooruitblik
27 juni 2023 - Na vijf jaar trouwe dienst als voorzitter van de Klantenservice Federatie (KSF) zwaait Hans van den Bemt af. Wij vroegen kopstukken uit customer service naar hun ervaringen met de vertrekkende voorzitter én visie op de toekomst van de KSF. Hoe kijken zij terug op de afgelopen vijf jaar? En met welke actuele thema’s moet de […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·
Webhelp reageert op FNV-kritiek: “Het ligt zwaar op de maag”
20 juni 2023 - Webhelp zet per 3 juli een streep door het doorbetalen van de koffiepauze van haar medewerkers, meldt de FNV in een bericht. Onterecht, vindt FNV-bestuurder Elly Heemskerk: ‘Dit is een eenzijdige en ongeoorloofde wijziging van de arbeidsvoorwaarden.’ Ronald van Schijndel, ceo van Webhelp, reageert op de kritiek: “Het gaat écht om het balanceren van kosten.” […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·
Vooraf reactietijden kenbaar maken: nog net iets vaker niet, dan wel
8 juni 2023 - Contactcenters maken net iets vaker níet, dan wél een indicatie van hun reactietijd kenbaar aan de klant. Dat blijkt uit een peiling van de Klantenservicefederatie (KSF) onder leden met een inhouse of facilitair contact center. Bij telefonie geeft bijna 8 op de 10 organisaties vooraf geen informatie over de reactietijd. Reactietijden bij contactcenters fluctueren Organisaties […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·