CCMA Manager of the Year 2024

Op donderdag 7 november komt de klantcontactbranche samen voor het meest prestigieuze evenement van het jaar: de CCMA Manager of the Year verkiezing. Een traditie die al meer dan 20 jaar het beste in klantcontactleiderschap in de spotlight zet.

Wie volgt René Kloppenburg van KPN op als de volgende Manager of the Year? Denk na over wie jouw nominatie verdient en nomineer jouw kandidaat nu!

Het nomineren is gestart!

De CCMA is ook voor 2024 weer op zoek naar de Manager of the Year. Wat maakt een genomineerde een goede kandidaat voor deze titel en hoe weet jij of je hier kans op maakt? De CCMA zoekt naast ervaring ook juist naar nieuw talent binnen de contactcenterbranche. Een ideale kandidaat werkt binnen het vakgebied van klantcontact en laat aantoonbaar zien dat hij/zij met zijn of haar team een echte verbinder is.

Dit leidt ertoe dat er een bijzondere positieve verandering heeft plaatsgevonden onder zijn of haar aansturing. Dit kan bijvoorbeeld een technische ontwikkeling of een organisatieverandering zijn. Belangrijk bij deze verandering is het eindresultaat voor de medewerker én de klant.

Klant én medewerker staan centraal

De jury is benieuwd welke klantgerichte transformatie er heeft plaatsgevonden en hoe de manager dat voor elkaar gekregen heeft. Daarnaast weten we dat CX = MX (customer experience = medewerker experience). De afgelopen jaren heeft de ontwikkeling van medewerkers een steeds belangrijkere plaats gekregen binnen de klantcontact branche. De tevredenheid van de medewerker heeft direct invloed op de klanttevredenheid.

De ideale manager is een voorbeeld voor vernieuwing en ontwikkeling van talent binnen de organisatie en zet de klant op de kaart binnen de organisatie. De stem van de klant wordt breed door de organisatie heen gevoeld.

Wil jij iemand nomineren?

Dan is belangrijk dat de genomineerde aan een aantal eigenschappen voldoet.

De genomineerde:

  • Maakt zelfstandige besluiten die vernieuwend zijn met een positief effect op klant en medewerker
  • Is een ambassadeur voor de contactcenterbranche
  • Heeft aantoonbare passie en enthousiasme voor klantcontact
  • Draagt zorg voor continue (technologische) ontwikkelingen
  • Werkt minimaal twee jaar op managementlevel
  • Is verantwoordelijk voor het klantcontact

Naast deze eigenschappen zijn we ook op zoek naar iemand die graag zijn/haar bijdrage wil leveren om de contactcenterbranche verder te helpen ontwikkelen.

Past dit profiel bij de persoon die jij gaat nomineren? Twijfel dan niet langer en nomineer hem of haar.