Best practices ·
In de media ·
In de media
Zo verbeteren AI-agents de klantreis in retail
In de media ·
Je of u: Bedrijven worden steeds ‘jovialer’ naar hun klanten
30 december 2024 - Steeds meer bedrijven en organisaties spreken hun klanten aan met je en jij, meldt het AD. Tutoyeren door bedrijven wordt alsmaar gewoner. Reden voor het AD om te onderzoeken waarom bedrijven dat doen en welke gevolgen dat kan hebben. Je of u: waarom bedrijven steeds vaker tutoyeren Kijk maar eens om je heen. Voor tal […]
In de media ·
Het KCC van de gemeente Westland: ‘oog voor de mens’
26 december 2024 - Om haar inwoners beter te kunnen helpen, richtte de gemeente Westland een eigen Klant Contact Centrum (KCC) op. Het KCC behandelt zo’n tienduizend telefoontjes en chats via social media per jaar, meldt Rodi.nl. Daarbij blijft er altijd oog voor de mens. ‘Soms zijn we de enige menselijke stem die mensen op een dag horen.’ De […]
ETB Studiereis Istanbul 23 - 24 januari 2025
Ontdek de onbegrensde mogelijkheden in Turkije en ervaar ETB Support Solutions tijdens de Studiereis naar Istanbul
Customer Experience ·
In de media ·
KPMG: klantverwachtingen in 2024 hoger dan ooit
25 december 2024 - In een recent rapport van KPMG naar klantbeleving in Nederland blijkt dat de gemiddelde Customer Experience Excellence (CEE)-score in 2024 wederom is gedaald naar 7,16, hetzelfde niveau als in 2023. Deze daling volgt op een piek van 7,36 in 2020 en weerspiegelt de groeiende kloof tussen klantverwachtingen en de prestaties van organisaties, aldus KPMG. Het […]
Branche - / Beroepsverenigingen ·
In de media ·
FNV brengt contact centers opnieuw negatief in de landelijke media. Stemproblemen of stemmingmakerij?
19 december 2024 - Vrijdag 13 december om 06.00 uur verscheen een bericht op AD.nl met de kop: ‘Angela kreeg ernstige stemproblemen door werk bij callcenter: artsen slaan alarm.’ Op exact hetzelfde tijdstip, landt er in onze digitale brievenbus ook een persbericht van de FNV met als titel: FNV: ‘Stemproblemen bedreigen gezondheid callcentermedewerkers.’ Die timing kan geen toeval zijn. […]
ICT / Tech ·
In de media ·
AI en banenverlies: grote bedrijven vrezen de impact op klantenservice en IT
18 december 2024 - Steeds meer bestuurders van grote Nederlandse bedrijven maken zich zorgen over de gevolgen van kunstmatige intelligentie (AI) op de werkvloer. Waar vorig jaar slechts 6 procent van de topbestuurders dacht dat AI banen zou vervangen, is dat percentage in 2024 gestegen naar 19 procent. Vooral in IT en klantenservice zien zij risico’s, zo blijkt uit […]
In de media ·
Betere klantbeleving dankzij nieuwe betaalervaring Bijenkorf
16 december 2024 - De Bijenkorf en Adyen hebben een nieuwe betaalmethode ontwikkeld waarmee klanten sneller en eenvoudiger kunnen afrekenen. Klanten hoeven dat bij de warenhuisketen voortaan niet meer te doen bij traditionele kassa’s of pinapparaten. De nieuwe betaalervaring moet bijdragen aan een betere klantbeleving. In aanloop naar het feestseizoen opende de Bijenkorf in Amsterdam exclusieve pop-ups van luxe […]
In de media ·