Branche - / Beroepsverenigingen

Branche - / Beroepsverenigingen ·

KSF scherpt Code Verantwoordelijk Marktgedrag aan: dit zijn de grootste wijzigingen
24 oktober 2025 - De nieuwe versie van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag is korter en krachtiger. Waar de eerste versie van 2024 vooral een moreel appel was, bevat de nieuwe code meer concrete verplichtingen. De nieuwe versie legt nadrukkelijker vast wat van partijen mag worden verwacht. Doel van de Code Met de CodeVerantwoordelijk Marktgedrag wil KSF eerlijk, duurzaam en […]

KSF scherpt Code Verantwoordelijk Marktgedrag aan: dit zijn de grootste wijzigingen
Branche - / Beroepsverenigingen · In de media ·

Gaat deze vlieger wel op voor de Klantenservice Federatie?
11 september 2025 - Waar vakvereniging CCMA een echte vrijwilligersorganisatie is, heeft branchevereniging Klantenservice Federatie (naast een onbetaald bestuur) betaalde krachten; een directeur, een marketeer en een eventmanager. Maar dat is niet genoeg. Naast de betaalde krachten, wordt blijkbaar ook de externe capaciteit van VDH Bestuurszaken ingehuurd. En bij zoveel medewerkers, hoort natuurlijk een personeelsuitje, want het contributiegeld van […]

Gaat deze vlieger wel op voor de Klantenservice Federatie?
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Marije Westra en Patricia Schat nieuwe bestuursleden CCMA
23 juli 2025 - De CCMA ondergaat een bestuurswisseling: Wout Hut en Anne‑Marie Beurskens stappen op, Marije Westra en Patricia Schat worden verwelkomd.

Marije Westra en Patricia Schat nieuwe bestuursleden CCMA

Training ‘Klantgericht Communiceren’

In dagelijks klantcontact heb je regelmatig te maken met weerstand, ongeduld en emoties van klanten. Hoe houd je het gesprek positief? Hoe kom je tot de kern? En hoe zet je klantcontact om in kansen, bijvoorbeeld voor een extra verkoop of een duurzame klantrelatie?

Branche - / Beroepsverenigingen · In de media · Misstanden ·

Minister wil nog strengere regels voor telemarketing. Lubach illustreert problematiek
15 mei 2025 - Het kabinet wil per 1 juli 2026 een verdere beperking invoeren op telemarketing. Eén van de belangrijkste veranderingen: bedrijven mogen geen verkoopgesprekken meer voeren, ook niet met mensen die in het verleden klant zijn geweest. Dat meldt nu.nl. Minister Dirk Beljaarts van Economische Zaken kondigde het voorgenomen besluit vandaag aan. De aanscherping volgt op aanhoudende […]

Minister wil nog strengere regels voor telemarketing. Lubach illustreert problematiek
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Finalisten CCMA Manager of the Year 2025 bekend
14 mei 2025 - De Customer Contact Management Association (CCMA) heeft vijf managers geselecteerd als finalisten voor de titel ‘Manager of the Year 2025‘ . Deze jaarlijkse onderscheiding gaat naar een klantcontact manager die uitblinkt in visie, innovatie en mensgericht leiderschap. Volgens de jury vallen de finalisten van dit jaar op door hun indrukwekkende prestaties én hun vermogen om […]

Finalisten CCMA Manager of the Year 2025 bekend
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Martijn Franssen brengt digitale expertise naar CCMA-bestuur
22 april 2025 - Sinds dit jaar is Martijn Franssen toegetreden tot het bestuur van de Customer Contact Management Association (CCMA). Als ervaren professional in klantcontact en digitale transformatie brengt hij een brede blik en een strategische visie mee naar de vakvereniging. “Klantcontact is een vakgebied vol energie, innovatie en verandering. Dat maakt het voor mij zo interessant en […]

Martijn Franssen brengt digitale expertise naar CCMA-bestuur
Branche - / Beroepsverenigingen · In de media · Misstanden ·

Reacties KSF en WFC op artikel Follow The Money over ‘dubieuze aanpak Teleperformance’
1 april 2025 - Randstad en Teleperformance (TP) nemen het niet zo nauw met de arbeidswetgeving in Griekenland, volgens het platform voor onderzoeksjournalistiek Follow The Money. Vanuit Griekenland verzorgt Teleperformance ook Nederlandstalig klantcontact voor bedrijven die actief zijn op de Nederlandse markt, zoals Netflix. Omzeilen van vaste contracten Uit onderzoek van Follow The Money (FTM), in samenwerking met hun […]

Reacties KSF en WFC op artikel Follow The Money over ‘dubieuze aanpak Teleperformance’
Branche - / Beroepsverenigingen · ICT / Tech ·

Vertrouwen Nederlandse consument in AI-gedreven klantcontact groeit
19 maart 2025 - Nederlanders hebben steeds meer vertrouwen in AI-toepassingen in klantcontact. Vooral jongeren en digitaal vaardige mensen. De acceptatie van AI-ondersteund contact met bedrijven en organisaties, zoals chatbots en spraakassistenten, steeg het afgelopen jaar. Dit blijkt uit de nieuwste editie van de Nationale Voice Monitor. De Nationale Voicemonitor is een jaarlijks onderzoek onder ruim 1.000 Nederlandse consumenten, […]

Vertrouwen Nederlandse consument in AI-gedreven klantcontact groeit