Branche - / Beroepsverenigingen

Branche - / Beroepsverenigingen · HR & arbeidsmarkt · Opinie ·

Onbetaalde opstarttijd: Wat is na uitspraak Hoge Raad nodig om écht afscheid nemen?
15 oktober 2024 - ANALYSE - Vooral vanuit 'goed werkgeverschap' moet het klantcontactvakgebied aan de slag met het vonnis.

Onbetaalde opstarttijd: Wat is na uitspraak Hoge Raad nodig om écht afscheid nemen?
Branche - / Beroepsverenigingen · In de media ·

Beeckestijn Business School en EarlyBridge zetten stap naar één organisatie
2 oktober 2024 - Beeckestijn Business School en EarlyBridge nemen een voorschot op een toekomst als één organisatie. Daarvoor gaan beide partijen een intensieve samenwerking aan om ‘teams en professionals te ondersteunen in hun ontwikkeling’, schrijven de organisaties in een persbericht. ‘Door op den duur samen te smelten tot één geheel ontstaat een krachtig aanbod aan geïntegreerde programma’s.’ Beeckestijn […]

Beeckestijn Business School en EarlyBridge zetten stap naar één organisatie
Branche - / Beroepsverenigingen ·

De code verantwoord marktgedrag laat nog even op zich wachten
9 september 2024 - De code verantwoord marktgedrag voor het klantcontactvakgebied verschijnt aan het einde van dit jaar. Dat laat Ramón Delima (voorzitter van de Klantenservice Federatie) desgevraagd weten. In eerste instantie was het het idee om vlak voor deze zomer een eindconcept klaar te hebben. De Klantenservice Federatie en de Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC) trekken samen op bij […]

De code verantwoord marktgedrag laat nog even op zich wachten

CCMA Manager of the Year 2024

Op donderdag 7 november komt de klantcontactbranche samen voor het meest prestigieuze evenement van het jaar: de CCMA Manager of the Year verkiezing

Branche - / Beroepsverenigingen · In de media ·

Roderik Mol (CNV): ‘Tussen mooie woorden en de praktijk op de werkvloer zit vaak nog een mismatch’
18 juni 2024 - De sector heeft de afgelopen jaren mooie stappen gezet. Maar we zijn er nog niet. En op het gebied van goed werkgeverschap is ook nog winst te behalen. Dat zegt Roderik Mol, vakbondsbestuurder van het CNV, in reactie op een interview met Norbert van Liemt, scheidend voorzitter Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC).

Roderik Mol (CNV): ‘Tussen mooie woorden en de praktijk op de werkvloer zit vaak nog een mismatch’
Branche - / Beroepsverenigingen · Management ·

Opmerkelijke timing: afscheid Robin Jansen als CEO van Yource
5 juni 2024 - De timing van het vertrek van Robin Jansen als CEO van Yource is opmerkelijk. Wat zegt Jansen daar zelf over?

Opmerkelijke timing: afscheid Robin Jansen als CEO van Yource
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Tibout Hemmes: ‘DDMA Telemarketing Benchmark is relevanter dan ooit’
30 mei 2024 - De overheid schroeft de wet- en regelgeving over outbound telemarketing beetje bij beetje op. Hoe verhouden de regels zich met de DDMA Telemarketing Benchmark? Is die nog wel relevant? “Ja”, aldus Tibout Hemmes (VriendenLoterij en voorzitter Commissie Telemarketing van de DDMA). “Er gaat namelijk heel veel wél goed.” DDMA Telemarketing Benchmark als graadmeter De DDMA Telemarketing […]

Tibout Hemmes: ‘DDMA Telemarketing Benchmark is relevanter dan ooit’
Branche - / Beroepsverenigingen ·

RDW behaalt derde ISO 18295-certificaat: ‘We zitten op een rijdende trein’
28 mei 2024 - In overheidsland zijn er weinig organisaties die al zo lang de kwaliteit van hun klantcontact extern laten toetsen als de RDW. Onlangs sleepte deze instantie haar derde ISO 18295-certificering in de wacht. Wat levert die kwaliteitsborging de organisatie op? Tijd voor een telefoontje met klantcontact-teammanagers Marilène Hoeve en Merit Mulder-Pit. ISO-certificering RDW De RDW behaalde […]

RDW behaalt derde ISO 18295-certificaat: ‘We zitten op een rijdende trein’
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Tibout Hemmes (DDMA) over de impact van nieuwe wet- en regelgeving op outbound telemarketing
14 mei 2024 - De wet- en regelgeving over outbound telemarketing wordt de afgelopen jaren beetje bij beetje opgeschroefd. De regels worden steeds strenger, terwijl het aantal meldingen van overlast toeneemt. Hoe zit het nu écht? En welk effect heeft de aangescherpte wet- en regelgeving daadwerkelijk op telemarketing? Tibout Hemmes (VriendenLoterij en voorzitter Commissie Telemarketing van de DDMA) beantwoordt […]

Tibout Hemmes (DDMA) over de impact van nieuwe wet- en regelgeving op outbound telemarketing