ICT / Tech

ICT / Tech ·

Trendrapport Digitale Inclusie wijst uit: ‘Niet iedereen profiteert van digitalisering’
30 november 2023 - Hoe digitaal inclusief zijn wij als Nederlandse samenleving? ‘Ondanks dat internet voor veel mensen onmisbaar is geworden, profiteert niet iedereen in dezelfde mate’, blijkt uit het laatste rapport van Het Centrum voor Digitale Inclusie aan de Universiteit Twente. De onderzoeksresultaten zetten ons aan het denken: moeten we als branche wel zo hard blijven pushen op […]

Trendrapport Digitale Inclusie wijst uit: ‘Niet iedereen profiteert van digitalisering’
ICT / Tech ·

Klantenservice PSV krijgt binnenkort hulp van AI-medewerkers
27 november 2023 - Neople heeft een nieuwe samenwerking met PSV aangekondigd. De Nederlandse startup ontwikkelt een AI-gedreven medewerker voor de klantenservice van de PSV FANstore, gericht op het ondersteunen van medewerkers en het verminderen van toenemende druk. Eerdere ging Neople de samenwerking aan met MijnDomein, Vitaminstore en Travelbags. AI-ondersteuning voor klantenservice PSV Met de groeiende voorkeur van consumenten […]

Klantenservice PSV krijgt binnenkort hulp van AI-medewerkers
ICT / Tech ·

Klantervaring verbeteren met inzichten vanuit gedragswetenschap
8 november 2023 - De gemiddelde klantervaring staat in veel sectoren onder druk. Bedrijven willen zich koste wat kost onderscheiden door middel van uitmuntende customer experience (CX). Hoe verbeter je de klantbeleving met inzichten vanuit de gedragswetenschap? We lichten in dit artikel vier zaken toe die effect hebben op menselijk gedrag uit. Veranderd consumentengedrag Op dit moment hebben verschillende […]

Klantervaring verbeteren met inzichten vanuit gedragswetenschap

Klant Contact Center Quickscan

De customer service quickscan van SkyWalker is de eerste stap in het (nog) verder professionaliseren van je customer service afdeling.

ICT / Tech ·

DDMA Telemarketing Benchmark 2023: ‘Minder campagnes, meer relevantie’
21 september 2023 - Outbound-telemarketing is nog steeds een doeltreffend middel om in contact te komen met potentiële klanten of donateurs, blijkt uit de DDMA Telemarketing Benchmark 2023. Interessant genoeg toont het rapport aan dat een op de vijf consumenten (18%) reageert op aanbiedingen die voortkomen uit outbound-telemarketingcampagnes, vooral als deze gepersonaliseerd zijn. In 2022 was het totale aantal […]

DDMA Telemarketing Benchmark 2023: ‘Minder campagnes, meer relevantie’
ICT / Tech ·

Conversational AI in het contactcenter: dit is het 6-stappen-plan
20 september 2023 - Aan de slag met Conversational AI in het contactcenter? Dat brengt vele nieuwe uitdagingen met zich mee. De DDMA Commissie Conversational AI schreef hiervoor de whitepaper ‘Hoe pas je Conversational AI toe binnen je contactcenter?’ Dit zijn de zes belangrijkste stappen die je als contactcenter moet doorlopen en de functies die daarbij komen kijken. Conversational […]

Conversational AI in het contactcenter: dit is het 6-stappen-plan
ICT / Tech ·

Studio Winegum over chatbot Wout: “Contact opnemen met de politie is nu makkelijker dan ooit”
12 september 2023 - Chatbot Wout van de politie wordt op 12 oktober gepresenteerd op het KCC-congres in Burgers Zoo. De uitgelezen kans om stil te staan bij de virtuele collega van de politie. Casper van den Broek, partner en senior consultant bij implementatiepartner Studio Winegum, geeft ons alvast een kijkje in de keuken. “Het is deel van ons […]

Studio Winegum over chatbot Wout: “Contact opnemen met de politie is nu makkelijker dan ooit”
HR & arbeidsmarkt · ICT / Tech ·

Dit zijn de top 8 trends in klantcontact: offshoring, AI en netto-effectiviteit
6 september 2023 - Willem van den Brink, directeur van AppTime, praat de redactie van Klantcontact.nl bij over de laatste ontwikkelingen en trends in de wereld van klantcontact. Dat doet hij aan de hand van keiharde cijfers en geluiden van zijn leveranciers. Van ziekteverzuim en offshoring tot AI en netto-effectiviteit. Wat zijn de hot topics bij Nederlandse contactcenters? Arbeidskrapte […]

Dit zijn de top 8 trends in klantcontact: offshoring, AI en netto-effectiviteit
ICT / Tech ·

Dienstverlening gemeente Almere scoort ruim 80% op klanttevredenheid
30 augustus 2023 - Inwoners van Almere waarderen de telefonische dienstverlening van de gemeente gemiddeld met 80 procent of hoger over 2022, blijkt uit een rapportage die de gemeente recentelijk deelde. De telefonische bereikbaarheid van het klantcontactcenter is volgens het rapport al jaren constant en op het gewenste niveau (90 procent of hoger). Dienstverlening Almere De rapportage geeft een […]

Dienstverlening gemeente Almere scoort ruim 80% op klanttevredenheid