Branche - / Beroepsverenigingen

Branche - / Beroepsverenigingen ·

Tibout Hemmes (DDMA) over de impact van nieuwe wet- en regelgeving op outbound telemarketing
14 mei 2024 - De wet- en regelgeving over outbound telemarketing wordt de afgelopen jaren beetje bij beetje opgeschroefd. De regels worden steeds strenger, terwijl het aantal meldingen van overlast toeneemt. Hoe zit het nu écht? En welk effect heeft de aangescherpte wet- en regelgeving daadwerkelijk op telemarketing? Tibout Hemmes (VriendenLoterij en voorzitter Commissie Telemarketing van de DDMA) beantwoordt […]

Tibout Hemmes (DDMA) over de impact van nieuwe wet- en regelgeving op outbound telemarketing
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Sandra van Maarseveen blikt terug op CCMA-voorzitterschap: ‘Als we het doen, moeten we het goed doen’
23 april 2024 - Na vier jaar als voorzitter van de Customer Contact Management Association (CCMA) te hebben gewerkt, kondigt Sandra van Maarseveen haar vertrek aan. Samen met Klantcontact.nl blikt ze terug op haar voorzitterschap en voorziet ze opvolger Bart van de Sande van een aantal tips. “Natuurlijk mag je als organisatie trots zijn op je operatie, maar we […]

Sandra van Maarseveen blikt terug op CCMA-voorzitterschap: ‘Als we het doen, moeten we het goed doen’
Branche - / Beroepsverenigingen ·

FNV-actieweek lijkt niet succesvol: ‘Geen meldingen ontvangen’
17 april 2024 - Vorige week heeft de FNV actie gevoerd, gericht op het verbeteren van de arbeidsvoorwaarden van contactcentermedewerkers. Heeft de actie voeten in de aarde gehad, of bleven gewenste resultaten uit? De redactie van Klantcontact.nl heeft het net opgehaald. FNV-actieweek FNV Callcenters riep klanten op om na afloop van een telefoongesprek met een medewerkers één minuut langer […]

FNV-actieweek lijkt niet succesvol: ‘Geen meldingen ontvangen’

31 mei a.s. - SmartCenter Klantcontact Padel Open 2024

Maak je klaar om te schitteren op de padelbaan! Hét evenement waar plezier, competitie en netwerken samenkomen. Wees erbij en ervaar een dag vol sportieve uitdagingen en gezelligheid.

Branche - / Beroepsverenigingen ·

Henk Bos: “ISO 18295 is een pluim voor onze medewerkers”
16 april 2024 - De wereld van incasso- en gerechtsdeurwaarders is in de afgelopen jaren flink veranderd. Klanten worden geen schuldenaren meer genoemd, maar debiteurklanten. Pressiemiddelen hebben plaatsgemaakt voor sociaal verantwoorde gesprekken. LAVG behaalde onlangs het ISO 18295-certificaat voor excellent klantcontact. Directeur Henk Bos: “We beschouwen onszelf zeker niet als maatschappelijk werkers, maar onze manier van communiceren heeft wel […]

Henk Bos: “ISO 18295 is een pluim voor onze medewerkers”
Branche - / Beroepsverenigingen ·

FNV: ‘8 t/m 12 april landelijke actieweek voor callcentermedewerkers’
4 april 2024 - ‘Callcentermedewerkers beantwoorden jaarlijks miljoenen vragen, maar vragen nooit wat voor zichzelf. Daar komt in de landelijke actieweek van 8 tot en met 12 april verandering in’, aldus FNV Callcenters in een persbericht. De vakbond vraagt aan iedereen die deze week een medewerker aan de lijn heeft om een minuutje langer te blijven hangen, in plaats […]

FNV: ‘8 t/m 12 april landelijke actieweek voor callcentermedewerkers’
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Stichting Een Nieuw Geluid zet koers: ‘Echte vernieuwing zit bij nieuwe generaties’
3 april 2024 - Het is als young professional binnen klantcontact niet altijd makkelijk om je weg te vinden. Hoe weet je nou waar je moet zijn om écht vakbekwaam te worden? En hoe zorg je voor vernieuwing? We gingen in gesprek met Chantal Rovers en Anne Hettema van Stichting Een Nieuw Geluid. Zij hebben plannen gemaakt om in […]

Stichting Een Nieuw Geluid zet koers: ‘Echte vernieuwing zit bij nieuwe generaties’
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Norbert van Liemt treedt af als voorzitter WFC
6 maart 2024 - Norbert van Liemt gaat stoppen als voorzitter van de Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC). Dat liet hij afgelopen dinsdag weten tijdens een algemene ledenvergadering. Van Liemt heeft dit bericht nogmaals bevestigd aan de redactie van Klantcontact.nl. Per 1 april zal Van Liemt worden opgevolgd door Robin Jansen, CEO van Yource. ‘Persoonlijke redenen’ Van Liemt heeft vanwege […]

Norbert van Liemt treedt af als voorzitter WFC
Branche - / Beroepsverenigingen ·

Ramón Delima en Norbert van Liemt over code verantwoord marktgedrag: ‘Van costcenter naar profitcenter’
6 februari 2024 - Een kwalitatief hoogstaande klantenservice heeft een prijskaartje, wat veel opdrachtgevers gelukkig begrijpen. Alleen, als een opdrachtgever niet bereid is te investeren in hoogwaardig klantcontact, trekken medewerkers én facilitaire contactcenters vaak aan het kortste eind. Dat moet en kan anders volgens Ramón Delima (voorzitter van de Klantenservice Federatie) en Norbert van Liemt (voorzitter van de WFC). […]

Ramón Delima en Norbert van Liemt over code verantwoord marktgedrag: ‘Van costcenter naar profitcenter’