11 januari 2024

De 5 best gelezen artikelen op Klantcontact.nl uit 2023

2023 was een bewogen jaar voor Klantcontact.nl. We bereikten de 3000 volgers op LinkedIn, verwelkomden waardevolle partners, ontwikkelden een podcastpagina én schreven inhoudelijke artikelen over ons vakgebied. Om nog één laatste keer terug te blikken op het vorige jaar, zetten we de 5 best gelezen artikelen op een rijtje. Heb jij ze allemaal al gelezen?

Om nog één keer terug te blikken op 2023, zetten we de best gelezen artikelen van Klantcontact.nl op een rijtje. Heb jij ze alle 5 gelezen?

5. De bottleneck van de gemeentelijke dienstverlening…

De meeste gemeenten zijn sinds een aantal jaar goed bereikbaar via diverse kanalen en laten goede servicelevels zien. We zien grote verbetering in het aantal beantwoorde vragen aan de zogenaamde voorkant, het klantcontactcentrum (KCC). En tot zover het goede nieuws, aldus Jan Roelof Steenbergen, kersverse columnist voor Klantcontact.nl. De bekende bottleneck zit hem vaak in de vragen die worden doorgezet naar de backoffice. Lees zijn column via de link hieronder!

4. Succesondernemer Mohlad Hassan: ‘Ik had het mezelf nooit vergeven als ik het niet had geprobeerd’

In 2020 verkocht Mohlad Hassan (39) zijn aandelen in klantenservicebedrijf Yource aan Parcom, waarna hij verder klom in de Quote ‘top 100 miljonairs onder de 40’. Achter die prestatie schuilen een veelbewogen carrière en een mooi verhaal. Hij praat met Klantcontact.nl over zijn gedrevenheid, ondernemerschap, passie voor het contactcenter en grootste inspiraties. In onderstaand artikel lees je zijn hele verhaal.

3. Drie broers in klantcontact: ‘Omdat we geen collega’s zijn, is alles bespreekbaar’

Bernard, Martijn en Jan Peter Steenbergen zijn zes handen op één buik. De broers zijn alle drie werkzaam in de klantcontactsector en hechten ontzettend veel waarde aan hun gezamenlijke passie. De drie talentvolle en ambitieuze vakgenoten gaan met elkaar in gesprek over hun werk in customer service. Lees het interview dat we met de drie broers hielden nog eens rustig terug.

2. De 8 leukste vragen aan (en antwoorden van) ChatGPT

We gaan er gemakshalve even vanuit dat je inmiddels weet wat ChatGPT is. En kan. Want sinds de lancering eind november ging er geen week voorbij of de AI tool waarmee levensechte teksten gegenereerd kunnen worden, was begin 2023 volop in het nieuws. En wat is dan leuker om de meest bizarre vragen te stellen aan deze superslimme AI-software?

1. Hoe gaat de Rabobank om met de kritiek op haar klantenservice?

Dan het artikel dat vorig jaar het vaakst is gelezen! Samen met ING en ABN Amro scoort Rabobank het laagst als het gaat om klantenservice, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Kantoren verdwijnen en klantcontact gaat via de telefoon, app of chat, wat bij 1 op de 4 klanten leidt tot irritatie. Maarten Kolkman, Head of Customer Service bij Rabobank, geeft openheid van zaken over hoe de bank omgaat met die kritiek en wat de plannen voor de toekomst zijn.