21 december 2023

Dit zijn de drie KSF-jaarthema’s voor 2024

‘Hoe houden we hoogwaardig, kwalitatief klantcontact betaalbaar? En hoe houden we het businessmodel voor klantcontact duurzaam?’ Zo luiden de vragen die de Klantenservice Federatie (KSF) stelt in een bericht. Om daar antwoord op te geven heeft de branchevereniging de belangrijkste thema’s voor 2024 op een rij gezet.

'Hoe houden we hoogwaardig, kwalitatief klantcontact betaalbaar?' De KSF zet de belangrijkste thema's voor 2024 op een rij.

Drie KSF-jaarthema’s

De KSF gaat zich in 2024 vooral focussen op de volgende drie thema’s:

‘Deze thema’s geven richting aan alle activiteiten in 2024, zoals bijeenkomsten, onderzoeken, podcasts en andere initiatieven ten gunste van de branche’, aldus de KSF. De belangrijkste activiteiten van de branchevereniging zijn de KSF Trendmonitor, het ISO 18295 begeleidingstraject, events en de Code Verantwoordelijk Marktgedrag (CVM).

KSF events

Dit zijn de belangrijkste KSF events in 2024:

Donderdag 1 februari organiseert de KSF het event De Gouden Vink: ‘De Gouden Vink is een teamchallenge waarbij collega’s in teams van drie tot vier personen worden uitgedaagd om de beste CX-strategie te bedenken op een case. Onder leiding van Frans Reichardt gaan de teams aan de slag. Welk team gaat er aan het einde van de dag naar huis met de felbegeerde award? Het is de kritische jury die hier het besluit over neemt!’

ISO 18295

Ook gaat de branchevereniging inzetten op het verstrekken van ISO 18295 aan contactcenters: ‘Excellent klantcontact is wat klantcontactcenters zouden moeten nastreven. Daarom organiseert de KSF ook in 2024 het laagdrempelige traject dat contactcenters ondersteunt om voortdurend te verbeteren. Samen met experts, ervaringsdeskundigen en deelnemende organisaties analyseren we alle facetten van je KCC aan de hand van de ISO-norm voor contactcenters, zodat je precies weet welke verbetermaatregelen je moet implementeren om tot excellent klantcontact te komen.”

Benieuwd naar hoe klantcontactorganisaties het behalen van dit certificaat hebben ervaren? Bekijk dan eens de twee onderstaande artikelen:

Code Verantwoord Marktgedrag

In 2024 gaat de KSF ook hard aan de slag met de Code Verantwoord Marktgedrag (CVM). ‘Vertegenwoordigers van verschillende inhouse klantcontactcenters, facilitaire contactcenters en uitzendorganisaties gaan samen veder in gesprek over hoe we tot meer verantwoord marktgedrag in de klantcontactsector kunnen komen.’

Roel Masselink (KSF-directeur): “Eigenlijk raar, dat naar de inkoop van diensten voor het belangrijkste wat een organisatie heeft – klanten en het contact daarmee – vaak op dezelfde wijze wordt gekeken als naar de inkoop van potloden, pennen en wc-papier.”

Meer weten over de koers van de KSF met de komst van nieuwe voorzitter Ramón Delima? Lees dan onderstaand interview!