21 maart 2024

Klanten verblijden met service: ‘Ze drukte haar waardering uit met 10 sterren!’

Als klantcontactvakgebied hebben we een belangrijke taak: onze klanten zo goed mogelijk helpen, door nét even dat extra stapje te zetten. De medewerkers van Louwman Customer Services delen voor de vierde (en laatste) keer hun mooiste klantcontactverhalen met ons. Deze CSM-momenten (Customer Smiles Maximaliseren) maken ons in ieder geval erg vrolijk! De namen van de medewerkers en klanten zijn vanwege privacyredenen weggelaten.

Medewerkers van Louwman Customer Services vertellen hun mooiste klantverhalen. Deze Customer Smiles toveren een lach op ons gezicht!

‘Sleutelrol’

“Een collega heeft op een bijzondere wijze een klant weten te assisteren die zijn autosleutels in zijn vergrendelde auto had achtergelaten. Ondanks de tijdsdruk vanwege zijn drukke agenda, heeft de medewerker de klant gerustgesteld en hem aangemoedigd zijn Mercedes ME-account te raadplegen. Vervolgens heeft ze op afstand de benodigde pincode gereset en via telefonische instructies de klant geholpen zijn auto te ontgrendelen. De klant was hier erg blij mee!”

Een luisterend oor

“Een oudere dame belde ons met de vraag of haar auto APK gekeurd kon worden. Nadat onze LCS-collega bevestigde dat dit mogelijk was, vertelde de klant dat ze het stukje naar de vestiging wel kon lopen. Ze was zich echter niet bewust van de recente verhuizing van de locatie naar Dordrecht. Gezien haar leeftijd leek het onze collega dus niet gepast om haar hiermee te belasten. Om haar tegemoet te komen, bood ze aan onze haal- en brengservice te regelen.

Hoewel mevrouw dacht dat dit persoonlijk ‘ophalen en afzetten’ betekende, verduidelijkte onze collega: ‘nee hoor, u hoeft uw huis niet uit. Wij komen uw auto ophalen én weer terugbrengen.’ Haar blijdschap was duidelijk merkbaar. Ze was oorspronkelijk niet op de hoogte van deze service en voelde zich hiermee enorm gerustgesteld. Voor ons kan een dergelijke service vanzelfsprekend lijken, maar voor een klant betekent het veel. Haar waardering werd zelfs uitgedrukt in een beoordeling van tien sterren!”

Een leuke attentie

“Ik heb voor een klant een leuk pakketje samengesteld met een Louwman Toyota koffie-to-go beker, een chocoladereep en ander snoepgoed. Hierbij zat een kaartje om hem te bedanken voor zijn jarenlange trouwe klantschap, nadat hij tijdens een telefoongesprek aangaf al klant te zijn sinds 1947 en uitkeek naar een warme chocomel tijdens zijn wachtafspraak.”

Update op 7 december 2023: “Meneer heeft zojuist gebeld omdat hij het cadeautje erg leuk vond en mij wilde bedanken. Hij gaat alvast genieten van de chocolade en neemt de koffiebeker mee naar de afspraak, om deze te vullen met warme chocolademelk voor onderweg. Hij vroeg of ik ook op de vestiging zat, want dan had hij tijdens de afspraak met alle plezier even langs willen lopen.”

Heb je zelf een keer iets hartverwarmends of grappigs meegemaakt in het contactcenter? Of heb je een leuke anekdote? Twijfel dan niet en mail je verhaal naar redactie@klantcontact.nl! En wie weet verschijnt jouw verhaal dan wel op klantcontact.nl.

De voorgaande CSM-verhalen van Louwman Customer Services lezen? Zie dan de onderstaande drie artikelen!