3 januari 2024

Mooie verhalen van de klantcontactvloer: “De klant was sprakeloos”

Koste wat kost de klant blij maken, daar draait het uiteindelijk allemaal om in ons vak. En dat nobele streven levert waardevolle gesprekken en grappige anekdotes op. De medewerkers van Louwman Customer Services delen met Klantcontact.nl hun mooiste verhalen van het afgelopen jaar. Deze CSM-momenten (Customer Smiles Maximaliseren) toveren bij ons een lach op het gezicht! De namen van de medewerkers en klanten zijn vanwege privacyredenen weggelaten.

De medewerkers van Louwman Customer Services delen hun mooiste verhalen uit het klantcontact van het afgelopen jaar.

‘Van schade naar glimlach’

“In november belde een klant naar Toyota Louwman Financial Services (TLFS) met schade. Hoewel ze een handgeschakelde auto had gekocht, wilde ze vanwege gezondheidsredenen liever een automaat. Helaas werd de klant geadviseerd de auto te behouden, omdat ruilen niet mogelijk zou zijn. Onze collega ontdekte in het Miles-systeem een notitie over kosteloos omruilen en nam hierover contact op met TLFS.​

Na bevestiging mocht de klant de auto kosteloos omruilen, wat onze collega direct aan haar vertelde. De klant was sprakeloos van blijdschap en is meteen naar de dealer gegaan. De blijdschap van dit echtpaar heeft veel indruk gemaakt op onze collega en heeft haar diep geraakt.”

‘Zeg het met bloemen’

“Gisteren sprak ik een echtpaar dat een afspraak wilde maken voor hun auto. De eerste beschikbare datum was 19 september, maar dit bleek hun trouwdag te zijn, en dit jaar vierden ze hun 60-jarig huwelijksjubileum. Meneer was dat even vergeten en bijna akkoord gegaan met de afspraak, totdat mevrouw hem eraan herinnerde dat het hun trouwdag was.

We hebben de afspraak snel verplaatst naar 21 september. Ze hadden samen veel plezier aan de telefoon en ik had een heel leuk gesprek met deze klanten. Ik wilde graag iets speciaals doen voor deze mensen, aangezien 60 jaar getrouwd zijn een mooie mijlpaal is. Daarom heb ik een grote bos bloemen met een persoonlijk kaartje verstuurd die op 19 september is bezorgd.”

Heb je zelf een keer iets hartverwarmends of grappigs meegemaakt in het contactcenter? Of heb je een leuke anekdote? Twijfel dan niet en mail je verhaal naar redactie@klantcontact.nl!

Nog meer mooie verhalen lezen vanaf de klantcontactvloer? Neem dan eens een kijkje in onderstaand artikel voor meerdere toffe anekdotes!