11 september 2023

Customer Smiles bij Louwman: grappige anekdotes uit het klantcontact

Louwman Customer Services deelt met Klantcontact.nl een handvol grappige anekdotes afkomstig van het contactcenter. Deze CSM-momenten (Customer Smiles Maximaliseren) zijn door medewerkers van Louwman zelf ingediend om kans te maken op de felbegeerde titel ‘CSM-topper van de maand’. Bij ons toverden de klantcontactverhalen in ieder geval een lach op het gezicht. De namen van de medewerkers zijn vanwege privacyredenen weggelaten.

Louwman deelt met de redactie een handvol grappige anekdotes op het contactcenter. Ze toverden bij ons een lach op het gezicht.

Hondenbot met strik

“Een klant belde ons gefrustreerd op, omdat zijn jonge pup de hoedenplank van zijn auto had stukgebeten. De klant en de medewerker hadden een plezierig gesprek en konden uiteindelijk samen om de situatie lachen. Als verrassing regelde de medewerker dat, zodra de hoedenplank gerepareerd was, er een groot, mooi hondenbot met een rode strik op de bijrijdersstoel lag. Zowel de klant als wij waren dolgelukkig met deze leuke geste!”

Route volgen via Google Maps

“Een trouwe, oudere klant nam contact op met onze klantenservice. Hij was al jarenlang een loyale klant bij ons en betreurde het zeer dat zijn gebruikelijke vestiging gesloten was. Nu moest hij via de snelweg naar een andere locatie. Deze situatie bezorgde hem aanzienlijke zorgen. Hij bezat geen navigatiesysteem en om hem bij te staan had een van onze collega’s de route met behulp van Google Maps uitgestippeld én uitgeprint om hem toe te sturen. De klant heeft twee keer geoefend en slaagde er daarna zelfstandig in om vertrouwd bij ons terug te komen.”

Broodje kroket

“Een klant was enigszins geïrriteerd omdat hij geen verhuisbericht had ontvangen van ons. Hij maakte een grapje dat, als we ervoor zouden zorgen dat er een broodje kroket klaarstond bij zijn volgende afspraak, we het goed konden maken. En zo geschiedde. Terwijl hij op zijn afspraak wachtte, hebben wij de heer een smakelijk broodje kroket geserveerd.”

Chocoladeletter

“Met Sinterklaas heeft een van onze collega’s een boze klant een gedicht op rijm gestuurd, met daarin een samenvatting van het klantcontact en een suggestie voor een oplossing. Mevrouw kreeg hier een mooie chocoladeletter bij die de medewerker zelf voor mevrouw had gekocht. De klant heeft later contact met ons opgenomen om aan te geven dat ze het gebaar heel erg kon waarderen.”

Heb je zelf een keer iets hartverwarmends meegemaakt op het contactcenter? Of heb je een grappige anekdote? Twijfel dan niet en mail je verhaal naar redactie@klantcontact.nl!