22 december 2022

Mark Elschot: aan het roer bij Vlirdens Campus

Al ruim 20 jaar is Mark Elschot op ‘ontdekkingstocht’ door de wereld van klantcontact. Met ingang van januari 2023 wordt zijn carrière bekroond met een topfunctie bij Vlirdens: Directeur Vlirdens Campus.

Mark Elschot

Carrière in een notendop

Mark begon zijn loopbaan als outbound verkoper waarna hij de verschillende facetten van de branche leerde kennen. Hij werkte onder meer bij software leveranciers en facilitaire contactcenters. De laatste jaren was hij werkzaam bij Vlirdens (voorheen PlanMen) als Business Unit Manager Klantcontact. Zijn wekelijkse LinkedIn-blog ‘Het andere geluid van #klantcontact’ levert hem de nodige bekendheid op. Hij deelt er, vaak op humoristische wijze, zijn visie op de markt.

Nederland zit op slot

Vlirdens Campus biedt een totaalpallet aan opleidingen, trainingen en inspiratie op het gebied van workforce management. Net als Vlirdens, richt het zich op de sectoren Klantcontact, Zorg en Overheid. Elschot: “We winden er geen doekjes om: Nederland zit op slot. De arbeidsmarkt is krap en dat zal voorlopig zo blijven. Consumenten, cliënten of patiënten worden steeds kritischer. En collega’s dromen van een ideale werk- en privébalans.”

Kennis en inspiratie

Mark: “Om in dat krachtenveld te kunnen werken, wordt heel wat van WFM’ers gevraagd. Maar ook andere afdelingen moeten een stap maken. Denk aan HR, Finance en ondernemingsraden van organisaties. Ik zie het als mijn missie om iedereen die met planning te maken heeft, kennis en inspiratie te bieden om met de uitdagingen van het werk te kunnen omgaan. Zowel vandaag, morgen maar ook over een paar jaar.”