24 oktober 2024

Vavox: de nieuwe slimme assistent voor klantcontact van ContactCare

ContactCare lanceert Vavox, een virtuele assistent die bedrijven helpt om hun klantcontact en interne processen te verbeteren. Vavox gaat volgens ContactCare verder dan alleen het uitvoeren van taken; dankzij kunstmatige intelligentie (AI) geeft het slimme suggesties en oplossingen, gebaseerd op actuele bedrijfsinformatie die altijd beschikbaar is via een centrale kennisbank in de cloud. “Hierdoor kunnen medewerkers sneller en beter geïnformeerde beslissingen nemen”, aldus oprichter Jasper Meerding.

Efficiënt werken en tijd besparen

Vavox is geschikt voor zowel grote bedrijven als het mkb en betekent volgens ContactCare ‘een stap in de toekomst van klantcontact. Vavox is geïntegreerd met Amazon Connect, waardoor het eenvoudig klantinteracties ondersteunt en terugkerende taken automatiseert.

Zo hoeven medewerkers bijvoorbeeld geen handmatige notities meer te maken van een telefoongesprekken. Vavox haalt automatisch de belangrijkste informatie uit het gespreksverslag en vat deze samen in foutloos Nederlands. Meerding: “Dit bespaart tijd en verlaagt de kosten.”

‘Soepele afhandeling van dagelijkse klantvragen’

“Met Vavox kunnen bedrijven zich richten op wat echt belangrijk is, terwijl wij zorgen voor een soepele afhandeling van de dagelijkse klantvragen”, aldus Meerding. “Doordat alle informatie centraal en in de cloud is opgeslagen, kunnen teams overal dezelfde hoogwaardige service leveren.” Een praktisch voorbeeld van de efficiëntieverbetering is dat Vavox schermen sneller opent en gesprekken sneller doorverbindt, wat gemiddeld vier seconden per gesprek scheelt.

ContactCare werkt ook aan de automatisering van de kwaliteitscontrole: in plaats van steekproefsgewijs wordt nu elk gesprek gecontroleerd op basis van keywords en sentimentanalyse.

Over ContactCare

ContactCare is een vooraanstaande leverancier van klantcontactoplossingen die bedrijven ondersteunt bij het verbeteren van hun service en klanttevredenheid. Met innovatieve technologieën en een klantgerichte aanpak helpt ContactCare organisaties om hun klanten beter te bedienen en hun processen te optimaliseren.

Verder lezen