Woordenboek

Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO)

Brancheorganisaties spelen een belangrijke rol in de klantcontactsector en zo ook het Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO). Zij staan voor de missie: Nederland top klantgericht maken. Het is dé community voor professionals en bedrijven die de klant centraal stellen.

Voor wie is PvKO bedoeld?

De leden zijn klantgerichtheidsprofessionals met een (management-)functie in marketing, klantbeleving / CX, klantcontact, customer engagement, CRM, onderzoek en onderwijs in de b2b en b2c omgeving. Bij PvKO zijn zo’n 150 bedrijven of zzp’ers lid.

De activiteiten

PvKO verenigt professionals die hun expertise en netwerken inzetten om bij te dragen aan de gezamenlijke missie: het stimuleren van klantgericht ondernemen in Nederland. Dat doen zij onder andere door de volgende doelstellingen en activiteiten:

Kennis en inspiratie

  • PvKO organiseert maandelijks krachtige inspiratiesessies en kleinschalige ronde tafels. Deze evenementen zijn gericht op discussie en kennisverrijking rond actuele thema’s voor professionals in klantgerichtheid.
  • Leden krijgen de mogelijkheid om ‘kijkjes in de keuken’ te nemen bij collega-professionals, wat leidt tot het binnenhalen van externe inzichten.
  • De sessies bieden waardevolle ideeën die intern toegepast kunnen worden om de effectiviteit van het werk te verhogen.

Netwerken met de community

  • Tijdens de inspiratiesessies en ronde tafel bijeenkomsten kunnen leden vakgenoten ontmoeten en waardevolle zakelijke relaties opbouwen.
  • Het netwerk biedt nieuwe perspectieven en dient als een bron van frisse ideeën, wat bijdraagt aan een verrijking van de eigen professionele benadering.
  • Het biedt een platform voor het spiegelen van ideeën, wat fungeert als een waardevolle benchmark voor het eigen werk.

Deelnemen en meebouwen

  • Leden kunnen de passie en expertise van hun organisatie inbrengen, bijvoorbeeld als spreker bij evenementen of als gastheer/-vrouw bij een inspiratiesessie of ronde tafel.
  • Actieve deelname in kerngroepen stelt leden in staat om invloed uit te oefenen op de behandelde onderwerpen, waardoor zij mede de agenda van PvKO bepalen.
  • Deelname vergroot de zichtbaarheid van het eigen bedrijf en draagt bij aan de missie om Nederland tot de top van klantgerichte landen te maken.

Lidmaatschap

Zowel een bedrijfslidmaatschap als een individueel lidmaatschap behoort tot de mogelijkheden. Langs verschillende thema’s organiseert PvKO voor hun leden diverse (terugkerende) evenementen en programma’s. Deze thema’s zijn:

  • Van organisatie naar ecosysteem niveau – van klantrelaties naar klant- en waardeketens
  • De klantgerichte organisatie van de toekomst
  • De datagedreven toekomst van klantgerichtheid
  • High Tech / High Touch
  • Toekomst van klant en maatschappij
  • Hoe ziet de toekomst van de klantgerichtheids- professional eruit?

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z