Rutger Spek gaat bij SmartCenter invulling geven aan zijn visie op klantcontact
Op 1 maart jongstleden is Rutger Spek gestart als Directeur Operations bij SmartCenter.
Spek heeft een ruime ervaring in het klantcontact vakgebied. Hij startte zijn loopbaan in customer service als Teamleider bij Centraal Beheer (“even Apeldoorn bellen”), leerde als Manager van de afdeling buitenland bij alarmcentrale Eurocross hoe essentieel klantcontact kan zijn en behaalde als Manager Klantcontact bij FBTO samen met zijn team, diverse awards, mede op basis van een zeer hoge NPS score.
Ruime kennis en ervaring in klantcontact
Rutger Spek vervolgde zijn carrière als Senior Manager Operations bij Zilveren Kruis en aansluitend was hij Statutair Directeur van KCS – KCD, het interne facilitaire contact center voor de diverse Achmea labels. De afgelopen periode werkte hij bij de schade-expertise organisatie van CED, waar hij als Managing Director CED Specials verantwoordelijk was voor de aansturing van de expertise afdelingen voor complexe en B2B schades.
Blije medewerkers zorgen voor blije klanten
Spek over zijn overstap naar SmartCenter: “Ik kwam op een punt in mijn carrière waarop ik toe was aan een meer ondernemende organisatie waarbinnen ik mijn passie voor klantcontact kwijt kan. Met SmartCenter en Maurice was er meteen een klik. Als eerste omdat ze sterk geloven dat presteren en werkplezier hand in hand in gaan. Blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Daarnaast gelooft SmartCenter in de waarde van klantcontact. Elk klantcontact is een kans om het hart van de klant te veroveren en is waardevolle input voor het verbeteren van de dienstverlening. Deze overtuigingen, in combinatie met de opdracht om SmartCenter naar de volgende fase te brengen, maakten dat ik de overstap heb gemaakt“.
Met zijn aantreden, versterkt Rutger Spek SmartCenter’s directieteam naast Thirza Rottier (Director Customer Experience) en Maurice Jacobs (Algemeen Directeur) en is hij verantwoordelijk voor de operationele uitvoering van de SmartCenter dienstverlening, HR en Recruitment.
Ervaring met alternatieve sourcingsmodellen en -strategieën
Maurice Jacobs, Algemeen Directeur van SmartCenter over het aanstellen van Rutger Spek:. “Rutger’s kennis en expertise past perfect binnen onze ambitie. Hij combineert ervaring van inhouse klantcontact met alternatieve sourcingsmodellen en -strategieën, en kent de bijbehorende dynamieken. Hij heeft een mensgerichte aanpak, kan acteren op meerdere niveaus en is een sparringpartner op D- en C-level. Daarnaast heeft Rutger veel kennis binnen de financiële dienstverlening, een sector waarin SmartCenter goed vertegenwoordig is.”
Bemiddeling door SkyWalker
De transfer van Rutger naar SmartCenter werd gefaciliteerd door SkyWalker – customer service management. SkyWalker mocht op basis van haar netwerk, specifieke wervingskanalen en vakinhoudelijke kennis, voor en namens SmartCenter de werving en selectie voor de positie van Directeur Operations verzorgen.
Ben je ook op zoek naar een uitdagende volgende stap in je carrière, of heb je een vacature voor een leidinggevende positie in het customer service vakgebied? Neem dan contact op met SkyWalker.
Over SmartCenter
Ieder contact is een beslissend moment in het opbouwen van een duurzame, positieve relatie. Dat is de passie van SmartCenter. SmartCenter breng klantstrategie tot bloei door het vertrouwen van klanten te laten groeien. Digitaal waar het kan, in persoonlijk contact waar gewenst. Vanuit het hart van de organisatie, samen met de eigen medewerkers.
SmartCenter voelt zich medeverantwoordelijk voor het realiseren van organisatiedoelen en het waarmaken van merkbeloftes. Daarom staat SmartCenter naast je bij het optimaliseren van de klantreis, het inrichten van klantgerichte bedrijfsprocessen en bij het managen van de merkbeleving.
SmartCenter denkt mee over hoe je klanten ‘serviced’, het verschil maakt en je merk versterkt. Door het combineren van klantdata, specialisten en ‘smart technology’ geeft SmartCenter resultaten een boost!