Woordenboek

Customer Advocacy

De term is lastig te vertalen, maar stimuleert om op emotioneel niveau een verbinding te maken met medewerkers en klanten. De klant is bij alle overwegingen het uitgangspunt. Inlevingsvermogen als basis voor succesvol zakendoen.Vele markten ondergaan grote, ongekende veranderingen. Tastbare eigenschappen van een product hebben veel minder invloed op de voorkeur van de klant dan onbewuste prikkels en emoties. Traditionele concurrentiestrategieën en relatiebeheer maken plaats voor universele waarden als integriteit, openheid, eerlijkheid en authenticiteit, resulterend in vertrouwen en ambassadeurschap. Oprechte interesse in en aandacht voor de beleving van de klant is het devies. Want de klant is oppermachtig en heeft vandaag de dag zóveel keuze dat voorkeuren voortkomend uit beleving en emoties het verschil maken. Universele waarden als kritische succesfactoren. Customer advocacy stimuleert winstgevende groei door organisaties te inspireren om hun klanten serieus te nemen. Daardoor kan reputatieschade worden voorkomen. Die is tegenwoordig snel opgelopen in blogs en (virtuele) sociale netwerken.

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z