Woordenboek
Customer Contact Management Association (CCMA)
De Contact Center Management Association (CCMA) bestaat sinds 1998 en is een vooraanstaande vakvereniging die zich inzet voor de belangen en de professionalisering van contactcenter-managers in Nederland. Zij organiseren evenementen om de kwaliteit van klantcontact te verbeteren. Ook fungeert de organisatie als een kenniscentrum en netwerkplatform om het klantcontactvak naar een hoger niveau te brengen.
Voor wie is de CCMA bedoeld?
De CCMA is de grootste beroepsvereniging voor contactcenter managers en andere professionals in Nederland die zich bezighouden met klantcontact als beroep. Denk hierbij aan professionals die werken binnen klantenservices van bedrijven, maar ook professionals werkzaam bij externe facilitaire contactcenters, softwareleveranciers en andere dienstverleners.
De activiteiten van de CCMA
De CCMA kent verschillende doelen en activiteiten om de doelstellingen te bereiken:
Inspireren: Via events brengen ze ambitieuze professionals bij elkaar om te inspireren. Een bekend terugkerend evenementen is onder andere De Nationale Klantcontact Week. In deze week roepen zij leidinggevenden uit de branche op om de klantcontactmedewerkers extra in het zonnetje te zetten.
Leren: Met o.a. een podcast en het ‘Kijkje in de keuken’ vergroten zij de kennis van hun comunityleden. Ook hebben ze een online community op Linkedin. In deze online community delen ze relevante content, stellen ze hulpvragen aan elkaar en komen ze in contact met andere customer contact professionals.
Verbinden: De vereniging organiseert regelmatig netwerkbijeenkomsten waar leden kennis kunnen uitwisselen en samenwerkingen kunnen aangaan. Een terugkerende bijeenkomst is de Manager of the Year verkiezing. Dit prestigieuze event is een traditie die al meer dan 20 jaar het beste in klantcontactleiderschap in de spotlight zet.
Lidmaatschap
De CCMA kent twee soorten lidmaatschap, De Vrienden Van CCMA en Leden Van CCMA.
De Vrienden van CCMA
Vrienden van de CCMA zijn een beperkt aantal commerciele partijen, toeleveranciers in het customer contact vakgebied die een extra bijdrage leveren aan de CCMA en daarmee aan de ontwikkeling van de klantcontactbranche. De vrienden van de CCMA zijn organisaties die net dat beetje extra willen doen, net die extra stap verder willen zetten om het vak naar een hoger niveau te brengen. Als vriend van de CCMA geef je een sponsorbijdrage en heb je de mogelijkheid om mee te denken hoe je onder de aandacht gebracht wil worden.
Leden Van CCMA
Als communitylid van de CCMA ben je welkom om te netwerken op de bekende events en activiteiten die staan voor het delen van kennis en ervaringen. De events zorgen voor de nodige inspiratie en verbinding tussen klantcontact professionals. Voor professionale binnen klantcontact is deelname aan deze community gratis.