Woordenboek

Nationale Klantcontact Week

De Nationale Klantcontact Week is een jaarlijks terugkerend evenement dat in Nederland wordt gehouden om alle klantcontact medewerkers extra in het zonnetje te zetten. Het wordt georganiseerd door de beroepsvereniging Customer Contact Management Association (CCMA).

Het doel van de Nationale Klantcontact Week

Tijdens de Nationale Klantcontact Week wordt er extra aandacht besteed aan de klant contact medewerkers. Ze worden in het zonnetje gezet, krijgen waardering in hun inzet en weten hoeveel hun harde werk wordt gewaardeerd.

Nationale Klantcontact Week: wat is er te doen?

Tijdens de Nationale Klantcontact Week kunnen customer service medewerkers meedoen met activiteiten die de CCMA organiseert en daarmee prijzen winnen. De klantenservice medewerkers staan deze week echt even in het zonnetje. Het CCMA wil daarbij vooral stimuleren dat elke leidinggevende in klantcontact er zelf ook een leuke en memorabele week van maakt. 

Daarnaast is het de bedoeling dat collega’s van andere afdelingen meekijken, meeluisteren en meedoen in het klantcontactcenter. Zodat ook zij weten wat er zich op de klantenservice van de organisatie waar zij werken afspeelt. 

Via de CMMA kunnen customer service teams van organisaties zich aanmelden om diverse challenges aan te gaan met customer service teams van andere organisaties. Hierbij zijn exclusieve teamuitjes te winnen.

Natuurlijk mogen organisaties ook een eigen invulling geven aan de Nationale Klantcontact Week. Hiervoor worden jaarlijks verschillende suggesties gegeven zoals:

  • Meeluistersessies organiseren
  • Pubquiz
  • Bediening op de vloer (koffie e.d.)
  • Versiering van de customer service
  • Stoelmassages
  • Bioscoop met zijn allen
  • Spellen zoals Online Zeeslag of KCC Got Talent

Nationale Klantcontact Week – De tegengeluiden

Grote organisaties nemen vaak deel aan het officiële programma van de CCMA. Maar er zijn ook tegengeluiden. Zo streven een aantal organisaties tijdens deze week juist naar onderlinge verbinding tussen de eigen customer service teams, in plaats van challenges met klantenserviceteams van andere organisaties.

Daarnaast willen sommige organisaties niet geassocieerd worden met de hoofdsponsor van de Nationale Klantcontact Week, facilitair contact center en uitzendbedrijf Yource, doordat dit bedrijf negatief in het nieuws kwam. Deze hoofdsponsor profileert zich zeer nadrukkelijk met de Nationale Klantcontact Week, wat afbreuk doet aan het onafhankelijke, vrijblijvende en belangeloze idee van ‘medewerkers in het zonnetje zetten’. Terwijl dit ten grondslag ligt aan deze week. 

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z