Woordenboek

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Manager of the Year CCMA

De “Manager of the Year” is een belangrijke titel die jaarlijks door de CCMA wordt toegekend aan een uitzonderlijke leider in de klantenservice branche in Nederland. Deze erkenning viert leiderschap, innovatie, en uitmuntendheid binnen de klantenservice sector. De manager die op alle punten uitblinkt, ontvangt de award.

Het doel van de Manager of the Year Award

De prijs erkent de prestaties en bijdragen van een klantenservice manager aan de organisatie en de sector in het algemeen. De award moedigt voortdurende verbetering en excellentie aan door erkenning te geven aan degenen die zich inzetten voor het leveren van uitzonderlijke klantenservice. Daarnaast fungeert – door een standaard te zetten voor prestaties en innovatie – de prijs als een benchmark voor de industrie.

Manager of the Year: het selectieproces

De selectieprocedure voor de Manager of the Year award is grondig en competitief. Genomineerden worden voorgedragen door collega’s, ondergeschikten, leveranciers en soms klanten, die een manager willen erkennen voor hun buitengewone bijdrage aan de klantenservice. 

De jury beoordeelt vervolgens elke nominatie, rekening houdend met factoren zoals:

  • De mate van verantwoordelijkheid in de functie
  • De impact die iemand heeft kunnen creëren op medewerkers en klanten
  • De inhoudelijke input die geleverd is ten aanzien van een jaarlijks wisselend thema

Impact van de Manager of the Year Award 

De erkenning als Manager of the Year heeft een aanzienlijke impact. Voor de winnende manager betekent het een erkenning van het harde werk, toewijding en succes. Het verhoogt het professionele profiel en geeft erkenning binnen de branche. 

Voor de organisatie waar de manager werkzaam is, kan het winnen van de award helpen bij het versterken van hun reputatie als een organisatie die zich inzet voor uitmuntende klantenservice. Dit kan op zijn beurt leiden tot een hogere klanttevredenheid- en loyaliteit.

Inspiratie voor de customer service in Nederland

De Manager of the Year Award speelt een belangrijke rol in de customer service branche in Nederland. Het beloont niet alleen individuele prestaties en excellence, maar inspireert ook anderen in de branche om te streven naar het leveren van de hoogste kwaliteit van de klantenservice. Door deze erkenning worden de normen voor de branche hoog gehouden en wordt een cultuur van continue verbetering bevorderd.

Winnaars in de afgelopen jaren

Afgelopen jaren mochten de volgende mensen zich Manager of the Year noemen:

  • 2022: Deliane Schimmel, Florius
  • 2021: Cynthia Mak, Talpa
  • 2020: niet uitgereikt wegens corona
  • 2019: Mirjam van den Berg, Travix
  • 2018: Rob Krijgsman, APG
  • 2017: Maarten Vader, GGN
  • 2016: Caren Bouwmeester, Ahold
  • 2015: Wim van Limpt, Buma/Stemra
  • 2014: Frank Rademakers, PGGM
  • 2013: Albert Bosma, CIZ
  • 2012: Anne-Marie Bresser, Electrolux
  • 2011: Daniëlle Morf, SNT
  • 2010: Soraya Zijl, UPC
  • 2009: Ruud Meijer, ATAG
  • 2008: Hans van der Plas, T-Mobile
  • 2001: Joop Evers, BEN

Lees ook de informatie over de Nationale Klantcontact Week.