Ook dat nog! is terug. Het tv-programma is een must voor klantcontactprofessionals
Komende zondag keert Ook dat nog! terug op tv. KRO-NCRV blaast het oude consumentenprogramma nieuw leven in, met Herman van der Zandt als presentator en een nieuw panel: Jelka van Houten, Stefan de Walle, Margôt Rós en Nabil Aoulad Ayad.

Tussen 1989 en 2004 was Ook dat nog! een gevestigde naam: met absurde consumentensituaties. Het programma won in 1990 de Gouden Televizier-Ring en in 1992 bereikte het zijn hoogtepunt met gemiddeld zo’n 3 miljoen kijkers. Namen als Aad van den Heuvel, Frits Spits, Sylvia Millecam en Erik van Muiswinkel gaven een gezicht aan het programma.
Wat is er nieuw en wat blijft?
De formule blijft, maar krijgt een eigentijdse update. De nieuwe reeks focust nadrukkelijk op digitale klachten: webshops die te weinig informatie geven, problemen met online bestellingen en misleiding via internet. Problemen waarin consumenten van nu zich in herkennen.
Waarom Ook dat nog! met stip op je kijklijst moet
Voor professionals in klantcontact is de terugkeer van het programma méér dan tv-vermaak. Het is een must om te kijken. Het laat zien wat er misgaat in het contact tussen klanten en bedrijven en tussen burgers en instanties. Waar misverstanden ontstaan, hoe krampachtig bedrijven soms reageren. Het klantcontactvakgebied heeft nog altijd last van navelstaarderij, waarbij het te vaak over bedrijfsbelangen gaat. Programma’s als Ook dat nog! laten zien waar het echt om draait en zetten de klant op één.
Wie inzicht wil krijgen in wat er écht speelt bij consumenten – hun frustraties, misverstanden en valkuilen – kan dus niet om Ook dat nog! heen.