
Cirrus neemt opdrachten over van failliete Klantcontact.nu, domeinnaam naar Klantcontact.nl
Cirrus Staffing Services maakt vandaag bekend dat het met de curator van het failliete Klantcontact.nu tot overeenstemming is gekomen over het overnemen van medewerkers en lopende opdrachten.

Cirrus neemt medewerkers en opdrachten van failliete Klantcontact.nu over. Beeld gemaakt met AI.
Kennis, kunde en robuuste bedrijfsvoering
Erwin Plantema, directeur – eigenaar van Cirrus zegt hierover: “We zijn al ruim 27 jaar gespecialiseerd in de bemiddeling van klantcontact medewerkers. Met deze ervaring en ons ABU keurmerk hebben we de kennis, kunde en robuuste bedrijfsvoering in huis om de lopende opdrachten te kunnen continueren. In de boedel van Klantcontact.nu zaten met name opdrachten van gedetacheerde klantadviseurs in de sectoren financiële dienstverlening, overheid en alarmcentrales.”

Plantema vervolgt: “De overname van de lopende opdrachten van Klantcontact.nu, past in de ambitie van Cirrus om een leidende rol in de gespecialiseerde bemiddeling van klantcontact medewerkers te vervullen. In een wereld waarin het relatief eenvoudige klantcontact gedigitaliseerd wordt, zijn voor het menselijk contact beter gekwalificeerde en beter opgeleide medewerkers met specifieke skills nodig. Als gespecialiseerd uitzendbureau in klantcontact, kunnen we juist nu veel toegevoegde waarde aan werkgevers bieden om met deze doelgroep in contact te komen en ze te enthousiasmeren voor het werken in customer service en binnen contact centers. Zo investeren we met Cirrus niet alleen in groei maar ook in innovatie zoals het inzetten van slimme AI technologie in stappen van het selectieproces.”
Faillissement Klantcontact.nu
Op 18 feb. jl. werd Klantcontact B.V. failliet verklaard. Het bedrijf, opgericht in het voorjaar van 2021, bemiddelde onder de naam Klantcontact.nu customer service medewerkers op het operationeel uitvoerende niveau. Klantcontact B.V. ging tegelijk met de zusterbedrijven Klantcontact Detachering B.V. en Skillboosters B.V. failliet. De 3 bedrijven waren eigendom van ondernemer Carlo de Boer uit Leeuwarden. Tegen Ziptone zei Carlo de Boer “dat het faillissement in hoofdzaak te wijten is aan het verlies van een grote klant: de Volksbank.”
Domeinnaam naar Klantcontact.nl
Het contact tussen Cirrus en de curator van de failliete boedel kwam tot stand via Fun Zeegers, o.a. uitgever van Klantcontact.nl. Klantcontact.nl en Klantcontact.nu hadden al geruime tijd gesteggel over mogelijke verwarring bij de doelgroep over beide domeinnamen. Nadat Klantcontact.nu het logo van Klantcontact.nl bij 1 van haar vacatures gepubliceerd had, heeft Zeegers De Boer gedagvaard.
Fun Zeegers hierover: “Door het faillissement van Klantcontact.nu komt het niet meer tot een rechtszaak. Door de dagvaarding zaten we echter kort aangesloten op de actualiteit en wisten we al vroeg van het faillissement. Doordat onze vordering overging op de curator, waren we al snel in contact met de curator en begrepen we van hem dat het continueren van lopende opdrachten en daarmee het borgen van de werkgelegenheid, voor de curator prioriteit had. We zijn blij dat partijen een situatie hebben kunnen creëren waarin Cirrus de lopende opdrachten en bijbehorende medewerkers overneemt en de domeinnaam klantcontact.nu met bijbehorende intellectuele eigendomsrechten, in handen komt van Klantcontact.nl en daarmee een einde komt aan het juridisch gebakkelei.”