Handige tools Belastingdienst voor fiscaal dienstverleners
De Belastingdienst wil het niet alleen makkelijker maken voor particulieren, maar ook voor fiscaal adviseurs. Er is een speciaal meldpunt voor ze geopend en een contactkaart ontwikkeld.
Eigen inbreng
De doelgroep ‘fiscaal adviseurs’ is belangrijk voor de Belastingdienst. Programmamanager John van Erp: “Door het voor hen gemakkelijker te maken, helpen we indirect ook ondernemers bij hun belastingzaken.” De fiscalisten hebben zelf meegedacht over de verbetering van de dienstverlening.
Noodknop
Het meldpunt is een soort noodknop voor urgente en complexe situaties. Drukt een fiscaal adviseur op de knop, dan neemt een accountmanager binnen twee werkdagen contact op. Uiteraard is het meldpunt er niet voor élke hulpvraag, benadrukt de Belastingdienst. De contactkaart is een hulpmiddel waarmee fiscaal adviseurs sneller op de juiste afdeling terechtkomen. De ervaring leerde dat dat nogal eens een uitdaging was.
Niet leuker, wel makkelijker
Met deze beide tools hoopt de Belastingdienst de dienstverlening voor fiscalisten te vereenvoudigen en versnellen. Of het daarmee leuker wordt, valt te betwijfelen, maar het wordt zeker een stuk makkelijker. Beide tools zijn te vinden op het Forum Fiscaal Dienstverleners (voor leden).