4 september 2025

Sfeerverslag met foto’s van de Klantcontact Captains SAIL

Op woensdag 20 augustus, de eerste dag van SAIL 2025, werden de deelnemende tallships verwelkomd in Amsterdam. De historische zeilschepen voeren via het Noordzeekanaal naar het IJ, de zgn. ‘SAIL In’.

Een adembenemend maritiem schouwspel. En Klantcontact.nl was erbij.

Een driedubbel jubileum vol symboliek en spektakel

SAIL 2025 was meer dan alleen een nautisch evenement: het markeerde een driedubbel jubileum; de 10e editie van SAIL, het 50 jarig bestaan van het nautisch festival én de 750e verjaardag van de stad Amsterdam.

Een aantal partners van Klantcontact.nl had zich verenigd en samen een historische tweemaster afgehuurd. Na de Klantcontact Captains Lunches en de Klantcontact Captains Conference, was de Klantcontact Captains SAIL alweer het 3e initiatief, gericht op het verbinden van customer service professionals binnen de klantcontact community.

ContactCare, SkyWalker, Studio Winegum, SUSA, Teleknowledge en Pegamento, en hun gasten, samen zo’n 50 klantcontactprofessionals, verzamelden zich ’s morgen in alle vroegte in de Amerikahaven om aan boord te gaan van de Tweemastklipper De Boekanier.

Terwijl er aan boord actief werd genetwerkt, voer schipper Joop en zijn bemanning naar IJmuiden om de tallships bij de sluizen van IJmuiden op te wachten. Daar begon de SAIL In Parade. Vele honderden boten, van torenhoge tall ships uit alle windstreken, tot kleine sloepjes, trokken langs in een lange stoet, aangevoerd door Neerlands trots de Clipper Stad Amsterdam.

Zakelijk netwerken en gedeelde verwondering

De sfeer aan boord was informeel: vakinhoudelijke gesprekken wisselden zich af met bewondering voor het magisch spektakel op het water. De mix van zakelijke netwerken en gedeelde verwondering, maakte het evenement mensgericht en verbindend. Het goede zomerweer en de duizenden mensen op de wal langs het Noordzeekanaal, maakten de sfeer compleet.

Voor Klantcontact.nl, haar partners en hun gasten, bood de SAIL In een unieke kans om verbinding te maken in een sfeer waarin vakinhoud, verwondering en gezelligheid samenkwamen. Het evenement toonde hoe krachtige netwerken buiten de vergaderruimte kan zijn, op het water, tussen vele honderden bootjes en torenhoge zeilen.

Bij de volgende SAIL, in 2030 zullen de Klantcontact Captains zeker weer aanwezig zijn.

Verder lezen