Einde aan deurverkoop? Wel als het aan onze volgers ligt
De uitslag liegt er niet om: 77 procent van de deelnemers aan onze LinkedIn-poll wil dat deurverkoop volledig verdwijnt. Aanleiding is het recente onderzoek van de Consumentenbond, waarin grove misstanden bij colportagepraktijken worden blootgelegd. De uitslag van onze poll laat zien dat ook binnen het klantcontactveld de roep om verandering groot is.
Regels genegeerd
De Consumentenbond trok aan de bel na meldingen van misleiding, intimidatie en het negeren van ‘nee’-stickers. Uit gesprekken met oud-medewerkers van fieldmarketingbureaus blijkt dat het halen van targets belangrijker is dan het respecteren van de consument. Scripts met verzonnen persoonlijke verhalen en instructies om ‘doof te zijn voor een nee’ zijn geen uitzondering.
Vertrouwen onder druk
Deelnemers aan onze poll zijn duidelijk over de toekomst van colportage: helemaal verbieden, geeft 77 procent van de 87 stemmers aan van de stemmers aan.
