DDMA initieert herziening van de code telemarketing en vraagt om expertinzicht
De Data Driven Marketing Association (DDMA) en de DDMA Commissie Telemarketing nodigen experts uit de branche uit om hun bijdragen te leveren aan de herziening van de Code Telemarketing; de zelfreguleringscode die zorgt voor verantwoord gebruik van telemarketing.
Update van zelfregulering
De Code Telemarketing werd voor het laatst herzien in 2020. Gezien de recente ontwikkelingen in de markt, vinden DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing het nu tijd om deze zelfreguleringscode te updaten. Dit initiatief is gericht op het versterken van de telemarketingsector, door deze beter af te stemmen op de huidige marktomstandigheden.
Veranderingen in de telemarketingsector
De telemarketingsector heeft aanzienlijke veranderingen ondergaan. Nieuwe trends, zoals de opkomst van intermediairs, een tijdelijke wervingsstop in de energiesector, en de overgang naar een opt-in-systeem, hebben de manier waarop organisaties telemarketing inzetten beïnvloed. Bovendien wordt van de branche verwacht dat zij zich kritisch opstelt ten aanzien van kwaliteit en consumententevredenheid.
Oproep tot bijdrage
DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing hebben een voorstel voor verbeteringen aan de Code opgesteld op basis van een eerste analyse. Ze willen graag dat experts die de Code in de praktijk toepassen, meekijken en hun mening geven. De vereniging roept daarom professionals in de sector op om zich voor 9 juni aan te melden, om bij te dragen aan de herziening.
Toekomst van de telemarketingsector
Met de geplande herziening van de Code Telemarketing streeft DDMA ernaar om een toekomstbestendige telemarketingsector te waarborgen die zowel de consumenten, de bureaus als de opdrachtgevers ten goede komt.