
WhatsApp werkt aan klantenservice door echte mensen
WhatsApp werkt aan een nieuwe functie waarmee je direct via de webversie contact kunt opnemen met een menselijke medewerker van de supportafdeling. Dit moet het eenvoudiger maken om hulp te krijgen, zonder dat je eerst door een AI-gestuurde chatbot hoeft te navigeren.

De nieuwe Chat with Us-optie verschijnt in de Help-sectie van WhatsApp Web. Zodra je een supportverzoek start, ontvang je een bericht van WhatsApp met de vraag om meer details over het probleem. Hoewel AI de eerste reacties genereert, biedt de functie een directe optie om door te schakelen naar een menselijke medewerker.
AI-ondersteuning
Vorig jaar testte WhatsApp een functie met AI-ondersteuning. Hiermee krijg je AI-gegenereerde antwoorden op je vragen. Maar hiervoor moeten je, met name via mobiele apparaten, eerst door een catalogus met veelgestelde vragen navigeren voordat je via de app met het supportteam kunt communiceren.
Omdat die methode niet altijd efficiënt blijkt, werkt WhatsApp aan de functie Chat with Us. Hiermee kun je via de webversie van WhatsApp direct praten met een medewerker. Je hoeft dan niet eerst door de standaardvragen en AI-gegenereerde antwoorden heen.
Testfase gestart
Wanneer en hoe breed de functie wordt uitgerold, is nog niet bekend. De testfase is inmiddels gestart.