28 maart 2023

Nieuwe digitale servicedesk voor eenvoudiger contact met overheid Bonaire

De ongeveer twintigduizend inwoners van Bonaire kunnen vanaf 31 maart met al hun vragen aan de overheid terecht bij een nieuwe digitale servicedesk. Daarmee zouden ze zij makkelijker en efficiënter toegang moeten hebben tot alle diensten van het Openbaar Lichaam Bonaire (OLB).

De servicedesk geldt als centraal punt voor het beantwoorden van alle vragen die gesteld worden via verschillende kanalen, zoals telefoon, WhatsApp, chat en e-mail. Op deze manier wil Bonaire de kwaliteit van haar dienstverlening verhogen en de klanttevredenheid verbeteren. De officiële opening van de servicedesk is op 31 maart.

Fysiek loket

Ook werkt Bonaire aan een fysiek loket, het Klant Service Center waarin de dienstverlening van het OLB (denk aan vergunningen en zaken omtrent de burgerlijke stand) gecentraliseerd wordt en alle servicepunten letterlijk onder één dak komen.

Bonaire is een Nederlands eiland in het Caribische deel van Nederland en vormt sinds 2010 bijzondere gemeente.