14 december 2022

Klanttevredenheid blijft grootste succesfactor marketing

Volgens de Grote Marketing Enquête van Adformatie ziet 52 procent van de marketeers klanttevredenheid als belangrijkste KPI. Een jaar eerder werd klanttevredenheid ook als belangrijkste KPI beschouwd, toen nog door 41 procent van de ondervraagden. Die groei stemt de redactie van Klantcontact hoopvol.

Winstgevendheid is opvallende stijger

Klant- en merkgeoriënteerde KPI’s zijn over het algemeen belangrijker voor marketeers dan KPI’s die gaan over inkomsten, winst en marktaandeel. Die volgen op plek twee, drie en vier. Als gevraagd wordt naar dé belangrijkste KPI, spant ‘Klanttevredenheid’ absoluut de kroon. Volgens dezelfde enquête is de KPI Lead generatie/Conversie teruggezakt van 30 naar 22 procent. Allemaal signalen die suggereren dat marketeers vooral de klant centraal stellen in hun strategie. Opvallend is alleen dat ‘Winstgevendheid’ als succesfactor fors stijgt van 21 naar 31 procent.

Benieuwd naar de andere resultaten uit de Grote Marketing Enquête? Lees hier meer (let op: premium content)

Verder lezen