7 juli 2025

IKEA verrast vaste klant en raakt publiek in het hart

IKEA laat opnieuw zien hoe sterk de kracht van persoonlijke aandacht in klantcontact kan zijn. De woonwinkel verraste een vaste klant – die iedere dag een kopje koffie komt drinken in een van de vestigingen – met een persoonlijk eerbetoon.

Ikea verrast koffiedrinker Wim – @Ikeanederland

Medewerkers van het restaurant hadden opgemerkt hoe trouw Wim hun vestiging bezocht. In overleg met zijn dochter verrasten zij hem op een speciale ochtend met een wel heel bijzonder koffiemoment. Hij werd persoonlijk welkom geheten, ontving zijn eigen IKEA-koffiemok en werd door het hele team in het zonnetje gezet.

De actie past goed in IKEA’s eerdere campagne ‘Aandacht maakt alles mooier’, waarin de focus ligt op kleine gebaren met grote impact.

De video van het eerbetoon is inmiddels duizenden keren bekeken en raakt een gevoelige snaar bij het publiek. IKEA onderstreept met deze actie niet alleen haar merkbelofte, maar laat ook zien hoe oprechte aandacht in het dagelijkse klantcontact het verschil kan maken.

Bekijk hier de volledige video.

Bron: Adformatie

Verder lezen