2 maart 2023

En de beste klantenservice onder alles-in-1-providers is van…

DELTA Fiber levert van alle alles-in-1-providers de beste klantenservice. Dat blijkt uit de Providermonitor van De Consumentenbond. Daarin worden de prestaties van providers in het vierde kwartaal van 2022 bekeken.

Man cheering
Delta levert beste klantenservice onder alles-in-1-providers. Beeld: Delta Fiber.

DELTA scoort met een 8,8 voor klantenservice beduidend beter dan concurrenten als KPN (8,1), T-Mobile (6,9), Ziggo (7,7,) Tele2 (7,4) en Budget-Alles-In-1 (6,8).

‘Een geweldige beloning’

Ferry Monsma, directeur Klantenservice bij Delta Fiber: “Dit is een geweldige beloning voor ons klantenserviceteam, dat elke dag het verschil probeert te maken. We hebben de ambitie om de beste klantenservice te leveren op zowel bereikbaarheid als service en geloven dat je met een hoge bereikbaarheid en de juiste aandacht voor klant en medewerker het verschil kan maken.” Dat doet Delta Fiber volgens Monsma door te leren van klantfeedback en het doorontwikkelen van haar medewerkers.

Opvallend detail is dat Caiway – onderdeel van Delta – met een 7,0 aanzienlijk minder scoort op klantenservice dan Delta. Monsma heeft daar nog geen verklaring voor. “We gaan de uitkomsten op een rij zetten en kijken welke inzichten we eruit kunnen halen.”

‘Klantenservice verzacht in veel gevallen het leed’

Over het niveau van de beoordeelde alles-in-1-providers zegt De Consumentenbond: “Problemen met internet, tv of telefoon zijn al vervelend genoeg. Het enige dat je dan wilt, is goed, snel en vriendelijk geholpen worden. Dit gebeurt gelukkig in de meeste gevallen. Zo hebben Delta Glasvezel-klanten relatief veel last van tv-storingen. Maar áls ze bellen naar hun provider, dan helpt de klantenservice ze vaak naar alle tevredenheid.” In de Providermonitor delen elke maand ruim 10.0000 consumenten hun ervaringen.