16 december 2024

Betere klantbeleving dankzij nieuwe betaalervaring Bijenkorf

De Bijenkorf en Adyen hebben een nieuwe betaalmethode ontwikkeld waarmee klanten sneller en eenvoudiger kunnen afrekenen. Klanten hoeven dat bij de warenhuisketen voortaan niet meer te doen bij traditionele kassa’s of pinapparaten. De nieuwe betaalervaring moet bijdragen aan een betere klantbeleving.

Nieuwe betaalmethode Bijenkorf en Adyen

In aanloop naar het feestseizoen opende de Bijenkorf in Amsterdam exclusieve pop-ups van luxe merken met bijzondere klantbelevingen als uitgangspunt. Ook snelle en naadloze betalingen dragen bij aan een betere klantbeleving. Daarom introduceerde de Bijenkorf de vernieuwende betaalmethode Tap to Pay op Android. Hiermee kunnen klanten op elk moment in de winkelervaring direct bij medewerkers afrekenen, zonder extra hardware nodig te hebben. 

Persoonlijker afrekenmoment

Met Tap to Pay op Android wordt het afrekenmoment persoonlijker. Klanten die een product willen kopen, kunnen dit meteen bij een medewerker van de pop-up met het mobiele apparaat doen, zonder naar een aparte kassa of afdeling te hoeven gaan. Zo kunnen klanten overal in de winkel snel en gemakkelijk betalen. Hierdoor wordt de in-store ervaring verrijkt en drukte tijdens piekuren verlicht, omdat klanten overal in de winkel kunnen betalen zonder wachttijden bij kassa’s.

Vernieuwende winkelervaring

De holiday pop-up is een mooi voorbeeld van hoe technologische innovatie de customer journey kan verbeteren, zonder afbreuk te doen aan de exclusiviteit en sfeer die klanten van de Bijenkorf verwachten. Ronald Luyben, Stores Director bij de Bijenkorf: “De feestdagen zijn een moment om iets speciaals te bieden en de samenwerking met Adyen maakt dat mogelijk. We zijn er trots op om onze klanten een vernieuwende winkelervaring te bieden, volledig gericht op gemak en beleving.”

Bron: Adyen

Verder lezen