Movers & Shakers: Samir Lont nieuwe WFM business consultant bij BrightContact
Samir Lont (37) start op 15 augustus als WFM business consultant bij BrightContact. Hij werkte hiervoor vijf jaar bij Yource als forecast en capaciteitsplanner. We spraken Samir over zijn overstap. “Ik werkte in een eerdere baan al vaker met BrightContact samen. De organisatie maakte altijd een goede indruk op me.”
Als WFM business consultant bij BrightContact ondersteunt Samir klanten – voornamelijk contactcenters – bij het inrichten en optimaliseren van processen. Ook ondersteunt hij nieuwe klanten bij de implementatie van WFM-tools, zoals NICE IEX of NICE CXone.
Fan van customer service
Zijn ervaring in customer service komt hem daarbij goed van pas. Samir startte in zijn studententijd met een bijbaan als callcenteragent bij Webhelp (nu Concentrix). “In eerste instantie met de gedachte om als student wat bij te verdienen. Maar ik werd al snel fan van het vak. Dus bleef ik hangen”, zegt hij. “In customer service zijn voor iedereen de kansen gelijk. Als je er maar hard voor wilt werken.”
Samir groeide bij Webhelp door tot teamleider, WFM-trafficer en implementatiemanager. In 2017 verliet hij Webhelp voor Bol.com, waar hij een jaar werkte en meewerkte aan het opzetten van de trafficdesk. Daarna volgde zijn overstap naar Yource.
“Nadat Yource herstructureerde en mijn collega’s en ik moesten solliciteren op onze eigen functies, vond ik het een mooi moment voor een volgende stap. Daarnaast zocht ik wat langer naar een nieuwe uitdaging.”
Bemiddeling door SkyWalker
De stap van Samir naar BrightContact werd gefaciliteerd door SkyWalker – customer service management. SkyWalker heeft een groot netwerk, vakkennis van contactcenters en zet specifieke wervingskanalen in om een positie te vervullen.
Wil je ook een volgende stap zetten in je carrière, of heb je een vacature voor een leidinggevende positie in het customer service vakgebied? Neem dan contact op met SkyWalker.
Over BrightContact
BrightContact ondersteunt haar klanten bij het creëren van waarde en het realiseren van veranderingen door het verbeteren van klantcontactstrategieën, kanaaloptimalisatie, sourcing, operationeel advies, optimalisatie van KPI’s en interim-management.
Het bedrijf biedt een breed scala aan NICE-oplossingen aan die organisatiedoelstellingen vertalen naar concrete initiatieven en verbeteringen voor contactcenters. Deze oplossingen, waaronder NICE CXone’s omnichannel contactcenteroplossing, interaction analytics, workforce management, quality management en service level management, dragen bij aan meetbaar verbeterde klantenserviceprestaties.
BrightContact brengt als lokale partner, uitgebreide architectuurkennis en -ervaring in voor het implementeren van complexe contactcenteromgevingen. De samenwerking tussen BrightContact en NICE is langdurig en uniek, en geniet breed vertrouwen van een brede klantenkring zoals KPN, Nederlandse Spoorwegen, DPG Media, DAS Rechtsbijstand en Independer.
Samen bieden zij een krachtige combinatie van technologie- en digitale dienstverlening met het meest complete omnichannelplatform in de industrie (NICE CXone), dat voorziet in hoogwaardige analyses van klantinteracties, omnichannel routing, workforce optimalisatie en een brede toepassing van AI.