2 september 2024

Movers & Shakers: Marjolein West nieuwe Project Manager bij ContactCare

Marjolein West start op 2 september als Project Manager bij ContactCare. Ze werkte hiervoor dertien jaar als senior consultant bij Ferment Management en de afgelopen vijf jaar als Workforce Manager en Trainer bij Slachtofferhulp Nederland. We spraken Marjolein over haar overstap.

Marjolein West
Marjolein West. Foto: privéarchief

“Bij Slachtofferhulp Nederland en opdrachten bij Ferment Management deed ik de ervaring op om projecten van begin tot eind te begeleiden. Projecten zoals implementatie van nieuwe software, kennismanagement, Quality Monitoring en callreductieprogramma’s. Door een pragmatische aanpak bij het verbeteren van de klant- en medewerkertevredenheid. De ambities en waarden van ContactCare sluiten aan bij wat ik zoek in een volgende stap en ik heb er zin in om samen met het team van Jasper Meerding aan de slag te gaan”, zegt Marjolein.

Als Project Manager bij ContactCare gaat Marjolein een belangrijke rol spelen in de interne organisatie. Ze gaat zich bezighouden met de aansturing van projecten en de implementatie van nieuwe projecten van opdrachtgevers. Ze zorgt ervoor dat de projecten efficiënt, effectief en klantgericht worden uitgevoerd.

Jasper: “Met Marjoleins ruim achttien jaar aan ervaring in de klantcontactwereld zijn we zeer content haar aan boord te hebben bij ContactCare. Ik kijk uit naar de samenwerking. Mede omdat ik het belangrijk vind dat in een snel veranderde wereld en organisatie Marjolein ons gaat helpen om de juiste aandacht te houden op projecten.”

Ruime ervaring in klantcontact

Marjoleins ervaring binnen contactcenters komt haar daarbij goed van pas. Ze startte haar carrière in klantcontact bij toenmalig telecom operator Orange / Dutchtone, waarna ze in 2006 de overstap maakte naar interim- en adviesbureau Ferment Management. In de dertien jaar dat ze daar werkte, vervulde ze een groot aantal tijdelijke opdrachten. Zo kreeg ze veel kijkjes in diverse keukens.

Op basis van die ervaring, werkte ze afgelopen jaren bij Slachtofferhulp Nederland, waar ze zich met name richtte op de cijfermatige besturing van de klantcontactoperatie en het verder verbeteren van de kwaliteit van de contactafhandeling. Vanuit Workforce Management en kwaliteit de afdeling faciliteren zodat slachtoffers emotionele, praktische of juridische ondersteuning tijdig en passend bij hun behoefte ontvangen.

Bemiddeling door SkyWalker

De stap van Marjolein naar ContactCare werd gefaciliteerd door SkyWalker – customer service management. Marjolein en Fun Zeegers van SkyWalker kenden elkaar van een eerdere werksetting en toen de twee elkaar weer troffen tijdens het KCC Congres, vertelde Marjolein aan Fun dat ze de hectiek en commerciële dynamiek van een facilitair contact center wel eens miste. Fun wist dat Jasper Meerding van ContactCare een behoefte had aan versterking van zijn team met iemand met het profiel van Marjolein en kon zo de match maken.
SkyWalker heeft een groot netwerk, vakkennis van contactcenters en zet specifieke wervingskanalen in om een positie te vervullen.

Wil je ook een volgende stap zetten in je carrière, of heb je een vacature voor een leidinggevende positie in het customer service vakgebied? Neem dan contact op met SkyWalker.

Over ContactCare

ContactCare is sinds 2009 specialist in klantcontact en helpt mensen verder door persoonlijk, inbound klantcontact via chat, e-mail, telefonie of sociale media. Het facilitair contact center geeft klanten in iedere sector, de klantcontactervaring die zij verdienen, waarbij een persoonlijke benadering, een blijvende, positieve impact maakt. Daardoor voelen klanten zich gehoord en waarderen dat met een hogere klanttevredenheid.
Om die optimale klantbeleving te bereiken, worden medewerkers in hun kracht gezet, zodat ze iedere dag het beste uit zichzelf kunnen halen. De klantexperts zijn opgeleid in de eigen Academy, hebben een ruime ervaring en voelen aan hoe een consument het beste geholpen kan worden. ContactCare hecht veel waarde aan het werkgeluk van haar medewerkers en is dan ook gecertificeerd als B-Corp. Het motto is namelijk: “een glimlach kun je horen”.

ContactCare stemt de mix van kanalen af, aan de doelstellingen en doelgroepen van haar opdrachtgevers. De klantexperts werken conform de werkwijze van de opdrachtgever, inclusief het gebruik van systemen en processen. Is er geen eigen systeem beschikbaar, dan werkt ContactCare met haar eigen innovatieve systeem, zodat klantfeedback en rapportages gegeneerd worden.

ContactCare is gecertificeerd volgens ISO9001 en ISO27001.

Bij ContactCare kun je terecht voor:

• Uitbesteden van klantcontact

• Inhuren van klantcontact personeel

• Training & advies

ContactCare. Omdat ieder mens gehoord en gezien wil worden.

Verder lezen