Studio Winegum
“Eerlijke verhalen vertellen om de markt te verbeteren – ongezouten maar bovenal inhoudelijk.”
Toen ze Klantcontact.nl een paar jaar geleden getipt kreeg als interessant platform om mee samen te werken, was ze snel om. “Niet te commercieel en niet te corporate – dat sprak me aan.”, aldus Miriam Martinus, founder van Studio Winegum. Vanuit haar bedrijf, dat gericht is op het ontwerpen, implementeren en onderhouden van digitale customer service afdelingen, wil ze graag bijdragen aan eerlijke verhalen en goede content over dit vakgebied. Als een soort tegengeluid in de negatieve berichtgeving over klantenservice die soms in de landelijke media verschijnt. Ze rekent maar al te graag af met het slechte imago.
Partnerschap Klantcontact.nl
Als partner van Klantcontact.nl werk je samen met professionele redacteuren aan inhoudelijke artikelen. Via het woordenboek kun je je als vakspecialist ontfermen over en associëren met specifieke vaktermen. En ook is het mogelijk om op het platform eigen vacatures onder de aandacht te brengen.
Miriam: “Dit laatste levert ons regelmatig geschikte kandidaten op. En daarnaast zorgt het partnerschap voor meer naamsbekendheid. Maar wat deze samenwerking voor mij vooral interessant maakt, is het inhoudelijke contact zelf. Het platform wordt gedreven door mensen die dit vak echt verstaan, boven op de actualiteiten zitten en de aandachtspunten in de branche door en door kennen. Dit biedt ruimte voor gezonde discussies, soms het randje opzoeken (en daarmee voor reuring zorgen), en samen écht waardevolle content maken. Waarmee we niet alleen beslissers, maar op alle niveaus klantcontact professionals bereiken die geïnteresseerd zijn in relevante thema’s binnen het vakgebied. En in visies en opinies. Hen op deze manier betrokken krijgen, aan het denken zetten of wakker schudden. Dat vind ik mooi.”
(Te) gekke ideeën
Ook buiten het platform haalt Miriam meer uit de samenwerking, licht ze toe: “Als relatief kleine partij in deze specifieke wereld, is het leuk om ook meegenomen te worden in het grotere gebeuren. We worden vanuit Klantcontact.nl regelmatig benaderd met mooie en soms gekke ideeën. Qua content en events. Of participatiemogelijkheden. Dingen waar we zelf niet snel aan denken of die te groots zijn voor ons. Denk we dan tenminste. Maar via Klantcontact.nl worden initiatieven toegankelijker. Leuke ideeën en plannen die te gek kunnen uitpakken. Ik ervaar het echt als op-maat bediend worden. Volledig passend bij onze ambities.”
Customer service integraal aanpakken
Een belangrijk onderwerp, dat volgens Miriam nog meer aandacht mag krijgen in de sector, is organisatiebreed verandermanagement. De sleutel tot meer succesvolle transformaties in customer service, aldus Miriam. Ze pleit voor een meer integrale aanpak: “De klantenservice moet niet op zichzelf staan als de ‘afdeling-kapotte-producten’, maar een verantwoordelijkheid zijn van de hele organisatie. Het is een ontzettend belangrijke afdeling, maar moet wel door andere afdelingen gevoed worden om het service-werk écht goed te kunnen doen. Daar liggen nog veel kansen.”
Ze vervolgt: “Indien goed gefaciliteerd, is customer service bij uitstek een afdeling waar veel waarde kan worden toegevoegd. En waar te gekke en hardwerkende mensen werken. Een integrale aanpak zorgt voor een verbeterde klant- én werkbeleving.”
Grotere missie: weg met het negatieve imago
Mariam adviseert andere organisaties die een randje, uitgesprokenheid en een eigenwijze inslag niet schuwen, het gewoon te proberen: samenwerken met Klantcontact.nl.
“Sowieso omdat het leuk is om samen te bouwen aan het kennis- en inspiratieplatform. Een groot pluspunt: dit verloopt heel snel en soepel. Via professioneel en fijn contact worden in rap tempo artikelen van hoge kwaliteit gemaakt. Hiermee zijn we vanuit Studio Winegum in staat om een nieuwe kijk te geven op relevante onderwerpen en mooie voorbeelden te belichten. Maar ook pijnpunten worden aangekaart. Met altijd een duidelijk uitgangspunt: hoe het dan wel moet of ook kan. Want daar hebben lezers wat aan. Ik ben blij met deze verdiepingsslag, omdat ik hier zelf ook ontzettend veel van leer. En tegelijkertijd zijn deze verhalen, vol ervaringen, ontwikkelingen en verbeteringen ook gewoon keihard nodig. Om samen te strijden tegen het negatieve imago, dat helaas nog altijd kleeft aan de klantenservice.”
Samenvattend zegt ze: “Er wordt nog altijd veel op afgegeven op de klantenservice, terwijl hier juist het goud ligt. Het is een mooie industrie, waar veel vriendelijker naar gekeken mag worden. En waar we, ook met integratie van AI, nog altijd veel goede mensen voor nodig hebben. Door samen te werken met Klantcontact.nl draag je hier als branchegenoot een steentje aan bij. Top, toch?”
Ook partner worden?
Heb je interesse om partner te worden van Klantcontact.nl als groeiende online community? We vertellen je er graag meer over. Neem contact met ons op!