30 mei 2023

Nieuwe verkoopstrategie van Ford, waarbij Contact Center centraal staat

Met een verschuiving van dealers naar ‘agenten’, introduceert Ford een innovatieve verkoopstrategie in Nederland. In samenwerking met het Retail Contact Center van Ford Nederland, streven de agenten (voorheen autodealerbedrijven) ernaar om klanten efficiënter en effectiever van dienst te zijn.

Nieuwe Ford kopen: online of in de showroom, de keuze is aan jou

Of je nu kiest om je aankoopproces online te starten en in de showroom af te ronden of juist andersom, Ford biedt je de flexibiliteit om op jouw eigen voorwaarden te winkelen. Met de mogelijkheid om op elk gewenst moment online de voorraad te bekijken, kunnen klanten nu op een voor hen geschikt tijdstip een auto aanschaffen. Het Retail Contact Center van Ford is zeven dagen per week bereikbaar voor klantondersteuning.

Transparante prijzen voor een stressvrije aankoopervaring

Deze nieuwe strategie betekent dat consumenten in heel Nederland uniforme prijzen aangeboden krijgen en directe inzicht hebben in kortingen of acties. Deze prijstransparantie garandeert een stressvrije koopervaring, met name voor klanten die geen interesse hebben in onderhandelingen maar toch een aantrekkelijke deal willen.

Lees verder na de afbeelding

Ford Contact Center

Ford Contact Center: specialisten die klantenservice naar een hoger niveau tillen

Ford Nederland’s Retail Contact Center is opgezet om maximale klantenservice te bieden. Het gespecialiseerde team begeleidt klanten door het proces van het samenstellen en bestellen van hun nieuwe auto, en biedt dezelfde diensten als verkopers in de fysieke showroom. Klanten blijven continu op de hoogte van de status en verwachte levertijd van hun bestelling via hun eigen account.

Eén factuur voor gemak en transparantie

Zodra de auto is geleverd, ontvangt de klant één factuur voor de auto, eventuele inruilvoertuigen en gekozen diensten of accessoires. De factuur wordt rechtstreeks aan Ford Nederland voldaan met een retourtermijn van 14 dagen.

Vertrouwde en uitgebreide onderhoudsservice

Voor toekomstig onderhoud of service van je Ford, staat het betrouwbare, landelijk dekkende netwerk van Ford vestigingen altijd klaar.

Beste van twee werelden

Johan Claassen, Managing Director van Ford Nederland, licht de nieuwe strategie toe: “Met de invoering van ons nieuwe verkoopmodel bieden we onze klanten het beste van twee werelden. Aan de ene kant is de aankoopervaring digitaler, naadlozer en transparanter geworden, terwijl klanten nog steeds kunnen vertrouwen op de beste service van onze Agenten en aftersales diensten van de Ford Service vestigingen. We zijn trots dat we deze mijlpaal samen met ons netwerk hebben bereikt en we blijven innoveren om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen.

Bron: Autorai