2 mei 2023

LIVE frustratie: voicemail over noreply-mailadressen

Het mag inmiddels bekend zijn dat wij van Klantcontact.nl een lichte antipathie hebben tegen noreply-mailadressen. We zijn blijkbaar niet de enigen. Sinds we campagne voeren tegen het gebruik van noreply-mailadressen door organisaties, hebben we veel reacties gekregen.

Zo ook een voicemailbericht op het telefoonnummer van onze redactie, op een reguliere, doordeweekse avond. Zo te horen van een heer op leeftijd uit het oosten des lands. Meneer is blijkbaar in de veronderstelling dat Noreply één organisatie is. En die organisatie Noreply blijft hem maar mails sturen.

De voicemail spreekt voor zich:

Dit is wat noreply-mailadressen met consumenten en burgers doen: ze brengen authentieke frustratie. Waarschijnlijk is de beste man om die reden gaan googlen op zoek naar een telefoonnummer en dankzij onze recente artikelen op Klantcontact.nl bij onze redactie uitgekomen. Wij van Klantcontact.nl kunnen hem helaas niet helpen. Hij noemt geen naam en wij weten niet welke organisatie(s) hem deze noreply-mails sturen.

Wat we wel kunnen doen? No more, No Reply! Deze meneer en vele mensen met hem zijn u dankbaar.