3 oktober 2024

Verloren trouwring na 17 jaar weer terecht – dankzij klantgerichte medewerker

Zeventien jaar geleden verloor de Bredase Iris Wiltschut haar trouwring. Dat ze ‘m ooit nog terug zou vinden, durfde ze bijna niet meer te dromen. Tóch is dat precies wat er gebeurde. Een klantgerichte medewerker van de Eindhovense Bijenkorf, waar de ring opdook, plaatste een oproep via social media, lezen we op AD.nl. Inmiddels zijn Iris en haar ring weer herenigd.

Verloren trouwring weer terecht

Het moment dat ze erachter kwam dat ze haar trouwring kwijt was, weet Iris nog precies. Ze zat op de bank bij haar schoonouders, vertelt ze in het interview. “Ineens zat die ring niet meer om mijn vinger. Grote schrik. En dan gelijk zoeken natuurlijk. Onder het bed, de banken, op het werk, in de sportschool. Overal waar-ie maar kón liggen. Heb zelfs mijn helderziende tante nog ingeschakeld. Die vermoedde een band met water. Maar ook bij het zwembad lag-ie niet.”

De kracht van social media

Al die tijd bleek de ring te liggen bij de Eindhovense Bijenkorf. In een onbestemd laatje van een afdelingshoofd dat er inmiddels al lang niet meer werkte. Daar werd de ring onlangs bij toeval opgemerkt door klantgerichte medewerker Monique Henkelman. Ze ontdekte dat er destijds nog een oproepje in de krant was geplaatst, maar dat dat niets concreets had opgeleverd.

In plaats van de ring terug te leggen in de la, wilde ze de ring graag herenigen met de rechtmatige eigenaar. Monique pakte de koe bij de hoorns. “Ik dacht: wat via de krant niet lukte, lukt nu met social media misschien wel.”

Trouwring gevonden

Het bleek een gouden greep: Iris zag de oproep bij toeval voorbij komen. “Ik besloot net die dag om er online weer eens naar te zoeken. Tot mijn grote verbazing had ik snel beet: ‘Trouwring gevonden!’, stond er. Maar ook ‘2005, geelgoud randje, drie diamantjes’ … kortom, het complete signalement! Heb drie keer met mijn ogen geknipperd, vijf keer in mijn wang geknepen. Het uitgegild: het zál toch niet??”

Iris en haar man kwamen de ring persoonlijk ophalen bij de Bijenkorf en inmiddels zit de ring weer (stevig) om haar vinger.

Klant voorop

Ankie Straathof, Manager Customer Care bij De Bijenkort zegt tegen Klantcontact.nl: “Een bijzondere service na zeventien jaar. Mooi dat het gelukt is door deze collega’s in Eindhoven om de eigenaar te vinden. Dit is precies waar we als De Bijenkorf voor staan. We willen elke dag dat de klant zich bijzonder voelt. Daar doen we graag een extra stap voor.”

Bron: AD.nl

Verder lezen