
‘AP, als in Anton Penis?’ – callcentermedewerker Tracy maakt blunder
Soms floept er tijdens een klantgesprek iets uit wat je liever niet had gezegd. Dat overkwam Tracy (31), vertelt ze aan LINDA.meiden, toen ze bij het callcenter van een verzekeraar werkte. Ze had een man aan de lijn die iets wilde opvragen over zijn verzekering, waarvoor ze ter verificatie zijn achternaam en postcode vroeg. En toen ging het mis.

Toen de man aan de lijn ‘AP’ zei, ging het mis. Tracy verstond hem niet helemaal goed. “AP, als in Anton Penis?” vroeg ze nietsvermoedend.
Meteen nadat ze de woorden had uitgesproken, zag ze haar blunder in. “In shock zei ik sorry en begon ik te lachen. Aan de andere kant van de lijn bleef het even stil. De man zei rustig: ‘Geeft niet’.” Tracy hield de rest van het belletje professioneel en bood aan het einde nog een keer extra haar excuses aan. Daarna zette ze zichzelf tijdelijk op ‘niet beschikbaar’.
Gelukkig werd het voorval intern met humor ontvangen. Haar collega’s konden er hard om lachen, en ook haar leidinggevende zag de lol er wel van in. Inmiddels is Tracy zelf leidinggevende in hetzelfde bedrijf, dus haar verspreking is nooit een probleem geweest. Toch denkt ze nog regelmatig aan die verspreking terug. “Iedere keer als iemand om een verificatie vraagt. Gelukkig zit er geen P in mijn eigen postcode.”
Bron: LINDA.meiden