Microsoft lanceert AI voor callcenters
Microsoft introduceert AI-technologie voor callcenters van klantenserviceafdelingen. Met de stap naar klantcontact, hoopt de techreus terrein te winnen op rivalen als Salesforce.com en Zoom, schrijft nieuwssite Marketscreener. Microsoft lanceert de nieuwe AI-software voor contactcenters op 1 juli.
De nieuwe AI-tool kan bijvoorbeeld handleidingen en kennismaterialen doorspitten en daarmee chatbots trainen. Zo kunnen die bots betere antwoorden geven op klantvragen. Dit soort taken zijn al geautomatiseerd, Microsoft hoopt ze beter te maken, aldus Jeff Comstock, corporate vice president van Dynamics 365 Customer Service bij Microsoft, tegenover Marketscreener.
Minder gezwoeg en geploeter
De grootste impact van Microsofts AI-technologie zit naar verwachting in het ondersteunen van agents bij telefonisch klantcontact. Zij werken vaak gelijktijdig in meerdere verouderde en trage systemen. Comstock zegt dat Microsofts AI-technologie alle informatie opneemt en agents via zoekopdrachten in gewone-mensentaal taal door de apps kunnen navigeren. Het maakt het werk makkelijker en sneller. “Callcentermedewerkers moeten heel veel processen gebruiken, alleen al voor de meest elementaire taken. Geen fijne manier van werken,” aldus Comstock. “Wij willen het gezwoeg en geploeter in hun workflow verminderen.”