19 februari 2024

SUSA is sponsor van de NKW: ‘Studenten en klantcontact gaan hand in hand’

Van 15 april tot en met 19 april vindt de Nationale Klantcontact Week (NKW) plaats, georganiseerd door de CCMA. De week is in het leven geroepen om al onze klantcontactmedewerkers in het zonnetje te zetten. Onder andere SUSA is sponsor van het evenement. Luuk Pouwer (Senior Manager Klantcontact bij SUSA) legt uit waarom. “Klantcontact is een prachtige branche voor studenten om van grote meerwaarde te zijn.”

In april vindt de NKW plaats. SUSA is sponsor: “Klantcontact is een prachtige branche voor studenten om van grote meerwaarde te zijn.”
Luuk Pouwer

‘Klantcontact ideaal voor doorontwikkeling’

“Zo nu en dan sparren Wout Hut (bestuurslid van de CCMA) en ik over de ontwikkelingen binnen klantcontact”, begint Pouwer.  “We zien in de klantcontact branche veel mogelijkheden voor studenten natuurlijk. Vanuit SUSA worden wekelijks ruim 2000 studenten structureel ingezet voor klantcontactfuncties, verdeeld over ruim vijftig verschillende opdrachtgevers.”

“Studenten zijn slimme koppen, communicatief vaardig en kunnen zich nog volop ontwikkelen” – Luuk Pouwer

“Bij de ene opdrachtgever gaat het om een flexibele schil of om projectmatige inzet, bij de andere om ondersteunende functies zoals administratief werk”, gaat Pouwer verder. “Waar we voorheen zagen dat studenten als flexibele schil fungeren voor organisaties, zien we  nu ook dat organisaties jong talent vroegtijdig aan zich willen binden, in welke vorm dan ook, zodat ze in een later stadium, na hun studie bijvoorbeeld, veel makkelijker kunnen doorstromen binnen de organisatie. Studenten zijn slimme koppen, communicatief vaardig en kunnen zich nog volop ontwikkelen. Als SUSA leveren we dus graag onze bijdrage aan deze mooie sector.”

Behoefte aan meer aandacht

Om stil te staan bij de studenten die SUSA inzet binnen klantcontact en bij het werk dat zij verrichten, heeft de organisatie besloten de NKW te sponsoren. “Om alle medewerkers binnen het klantcontact (inclusief binnen onze eigen organisatie) – extra in het zonnetje te zetten, gaan we de NKW mede mogelijk maken”, aldus Pouwer. “Bovendien is klantcontact gewoon een prachtige branche en  hier mag af en toe best wat meer aandacht aan gegeven worden. Laten we daar tijdens de NKW dus ook met elkaar een groot succes van maken!”

Tipje van de sluier

Ondanks dat het officiële programma van de NKW pas in maart bekend wordt, wil Pouwer speciaal voor ons alvast een tipje van de sluiter oplichten. “Vanuit SUSA gaan we een  kennissessie (SUSA’s ‘Werkcollege’) organiseren  tijdens deze week: hoe ga je op de werkvloer om met de nieuwe generatie werknemers? Het werken met de nieuwe generatie brengt voor veel organisaties namelijk uitdagingen met zich mee en vergt een mate van aanpassingsvermogen. Daar valt nog véél meer uit te halen en daar denken we graag in mee!”

“Het werken met de nieuwe generatie brengt voor veel organisaties uitdagingen met zich mee en vergt een mate van aanpassingsvermogen” – Luuk Pouwer

Over de Nationale Klantcontact Week

De NKW wordt jaarlijks georganiseerd door de CCMA. Tijdens de week kunnen klantcontactmedewerkers (gratis) meedoen met leuke activiteiten én daar prijzen mee winnen. De CCMA roept daarnaast op om collega’s van andere afdelingen binnen organisaties mee te laten doen, kijken en luisteren, zodat de klantcontactmedewerker écht even centraal staat. Inschrijven kan via deze pagina op de site van de CCMA. Naast SUSA zijn ook Randstad en Custom Connect sponsor van de NKW.

“De CCMA is er voor het delen van kennis en ervaringen en het verbinden van professionals in de Nederlandse klantcontact branche”, legt bestuurslid Hut uit in een persbericht. “Deze professionals zijn vaak leidinggevenden in klantcontact. Zij zijn juist degene die als geen ander weten hoe belangrijk het werk van alle klantcontactmedewerkers is voor klanten en de organisatie. Door deze week met elkaar groots te maken brengen we ons werk onder de aandacht en geven we de erkenning aan al die duizenden medewerkers in klantcontact.”

Programma bekend in maart

Na aanmelding kunnen bedrijven of teams meedoen aan verschillende challenges. Deelname aan het programma is vrijblijvend en een geheel eigen invulling van de week is ook prima, aldus het persbericht. Het programma zal in maart bekend worden gemaakt. ‘De CCMA ondersteunt de aangemelde organisaties om de Nationale Klantcontact Week tot een groot succes te maken. De jury kijkt (online) mee en komt op vrijdag 19 april langs bij de winnaars om de prijs te overhandigen.’