Teleknowledge
“Ik kwam al snel tot het besef: we hebben juist veel interessante onderwerpen om te belichten.”
Rudy Stokvis, die als commercieel directeur verantwoordelijk is voor marketing en sales bij Teleknowledge, was aanvankelijk nog wat zoekende in het partnerschap met Klantcontact.nl. Het platform ging net van start en voelde het nog wat abstract. “Ik vond het belangrijk dat zo’n platform er is. Maar het riep ook vraagtekens op over onze marketing. Hebben wij wel iets relevants te vertellen? En is ons domein – tech & development – wel toegankelijk en interessant genoeg voor de doelgroep? Dat het antwoord hierop een overduidelijke ‘ja’ is, weet ik inmiddels. We worden er goed in begeleid, om onze toegevoegde waarde uit onze organisatie te halen en dit te vertalen naar relevante verhalen voor de lezers van Klantcontact.nl.”
Vertrouwen in het initiatief
Teleknowledge is ontwikkelaar en leverancier van omnichannel contact center software met volledige integratie van Artificial Intelligence (AI). Vertrouwen in het Klantcontact.nl platform had Rudy van begin af aan, maar voor het maken van content moest hij een knop omzetten: “Het vroeg van mij om een beetje uit de comfortzone te stappen. Om vanuit een vooral op techniek georiënteerde organisatie toch een manier te vinden om op een relevante wijze over onze business te praten. Inhoudelijk en waardevol. Uiteindelijk werd het een kwestie van gewoon doen.”
Met content in de weer
De aanpak van Klantcontact.nl zorgde ervoor dat het vertrouwen snel groeide, zo vertelt Rudy: “We worden goed geholpen bij het vinden en uitdenken van interessante onderwerpen en ideeën voor artikelen. En ook bij de vertaalslag hiervan, naar inhoudelijke en professionele verhalen, afgestemd op de doelgroep. Dit is al snel een soepel en doorlopend proces geworden. Ze weten ons op de juiste manier aan het denken te zetten. En ons te inspireren en te challengen om te kiezen voor specifieke onderwerpen of invalshoeken. Inmiddels zien we in dat we onszelf kunnen beschouwen als belangrijke kennispartner in automatisering.”
Zoveel te vertellen
Stokvis kwam dus al snel tot inzicht over de waarde van Klantcontact.nl voor Teleknowledge: “We hebben juist veel interessante onderwerpen om te belichten. AI in onze software is slechts het begin. Alles is aan het veranderen. Er ontstaan steeds meer écht vergaande AI-oplossingen. Ook de nieuwe wetgeving die eraan komt, en hoe wij daar vanuit datagebruik in de praktijk mee omgaan, is een relevant thema. En tot slot is het altijd van belang om juist die complexe technische onderwerpen begrijpelijk te maken.”
Hij reflecteert: “Inmiddels ideeën genoeg dus, en ik begin het echt leuk te vinden. De verrassende, prikkelende en enthousiaste aanpak vanuit Klantcontact.nl is hierbij helpend. En prettig. Je voelt onderdeel te zijn van een community. Wat me ook aanspreekt is dat er bij dit platform ruimte is voor een tegengeluid. Een ietwat rebelse kant, wat iedereen scherp houdt. Mensen weten het platform te vinden, en lezen het regelmatig, zo merk ik ook in mijn omgeving. Het is niet voor niets dus dat Klantcontact.nl in korte tijd is uitgegroeid tot het grootste platform in het vakgebied. Het hoofdkanaal voor informatie op het gebied van klantenservice. Een mooie ontwikkeling. Dat laat toch zien dat we goed bezig zijn.”
De samenwerking: persoonlijk en praktisch
Rudy is positief over de samenwerking met Klantcontact.nl: “Er zijn genoeg platforms om aan bij te dragen, maar de meeste zijn erg commercieel. Daar wordt meteen gesproken over geld en kortingen, en je ervaart vrijwel ‘nul’ relatie. Dat vind ik echt een belangrijk verschil bij Klantcontact.nl, waar ze juist heel persoonlijk zijn. Niet alleen in het contact voor de content, maar ook wat betreft belangen voor jouw organisatie. Zo bieden ze ons de juiste begeleiding in de mediawereld, maar ook interessante netwerkmogelijkheden bijvoorbeeld. Mooie evenementen worden mogelijk gemaakt ook voor kleinere partijen zonder groot marketingbudget. Gezamenlijk aan boord van een boot stappen tijdens Sail Amsterdam bijvoorbeeld. Op deze manier met relaties kunnen deelnemen aan exclusieve momenten in een interessant netwerk, is waardevol.”
Rudy raadt andere branchegenoten aan het ook ‘gewoon te doen’. Bijdragen aan Klantcontact.nl: “De relevantie van dit platform is echt groot. En het groeit. Wat eigenlijk gewoon een logisch gevolg is. Het wordt door ons allen, werkzaam in de business, zelf gedragen.”
Ook partner worden?
Ook veel kennis en visie in huis? Deel het! Word partner van Klantcontact.nl als groeiende online community. We vertellen je er graag meer over. Neem dus bij interesse zeker contact met ons op!