SUSA

Door in gesprek te blijven binnen de branche, worden puzzelstukken perfect bij elkaar gebracht.”

SUSA werd na de herlancering van Klantcontact.nl opnieuw partner. Als specialist in het leveren van studenten-flexpools, onder andere binnen klantcontact, is SUSA al decennialang actief in de branche. CCO Nicky Blom blijft zelf graag via Klantcontact.nl op de hoogte van het laatste nieuws en nieuwe trends en ontwikkelingen. Maar benut het platform ook om vanuit SUSA kennis terug te geven. Voornamelijk over de nieuwe generaties (studenten) op de werkvloer en de toegevoegde waarde van deze doelgroep binnen klantcontact. Nicky vertelt waarom dit platform hier geschikt voor is en wat SUSA nog meer uit de samenwerking met Klantcontact.nl haalt.

Groot en groeiend bereik

Je vindt op Klantcontact.nl vakinhoudelijke artikelen, maar op een aansprekende manier geschreven. Het leest lekker weg. Voor mensen uit operationele klantcontact-afdelingen, maar ik weet dat bijvoorbeeld ook mijn collega’s de artikelen lezen om bij te blijven.”, zegt Nicky over de content op het platform. Daarnaast draagt SUSA als organisatie graag bij aan het realiseren ervan:

“Aangezien we met SUSA al zo lang – meer dan 75 jaar – actief zijn in klantcontact, vind ik het ook prettig om kennis terug te geven aan dit vakgebied. Nuttig voor organisaties die met jonge mensen werken binnen hun klantenservice. Maar het levert onszelf ook veel op. Ik merk dat SUSA als merk in beeld komt bij de juiste doelgroep en dat de content écht de juiste DMU-leden bereikt. Als we bijvoorbeeld een whitepaper in de shop van Klantcontact.nl plaatsen als onderdeel van een campagne, halen we daar – in vergelijking met andere platformen waar we deze whitepapers dan ook plaatsen – echt de beste leads uit. Ik vind het mooi om te zien hoe Klantcontact.nl in korte tijd een bereik heeft opgebouwd van meer dan 10.000 actieve lezers die daadwerkelijk in ons vakgebied actief zijn. Bovendien groeit het platform nog steeds. Dat is voor ons als partner natuurlijk ook alleen maar mooi!”

Inhoudelijk écht leuke content

“Wij hebben in onze lange historie veel expertise opgebouwd en mooie ervaringen om te delen. Klantcontact.nl helpt ons om dit op een leuke en relevante manier te vertellen. Via interviews met deskundige redacteuren ontstaan goede, inhoudelijke artikelen. Maar ook bij onze eigen opdrachtgevers worden interviews afgenomen voor klantcases. Iets wat ik eigenlijk moeilijk vind om uit handen te geven. Onterecht, is al lang gebleken. Want het levert steeds weer waardevolle verhalen voor Klantcontact.nl op. Die wij ook zelf kunnen gebruiken en verspreiden via onze eigen kanalen.”Nicky vervolgt: “Ook je associëren met woorden in het Klantcontact Woordenboek, waar je als partner de inhoud bij maakt, vind ik een creatief en leuk format. Je verbindt je als organisatie aan relevante woorden, waarmee je dus meer vertelt over de inhoud van je organisatie en je dienstverlening. En tegelijkertijd draag je bij aan het overdragen van kennis vanuit jouw expertise”.

Out-of-the-box meedenken

Over hoe de meerwaarde in deze samenwerking gerealiseerd wordt, geeft Nicky aan: “Klantcontact.nl is ontstaan vanuit 25 jaar ervaring in de branche. Dat merk je. Doordat het team achter Klantcontact.nl zelf ook in het netwerk rondloopt, horen ze de belangrijkste zaken, nieuwe haakjes en trends. Daarnaast heeft de redactie een breed netwerk, een enorme database opgebouwd en faciliteren ze de ontwikkeling van kwalitatieve content. Zo zijn ze in staat om alles perfect samen te laten komen.” 

Het gaat dus verder dan alleen content, licht Nicky vervolgens toe: “Voor ons is het heel fijn dat ze bij Klantcontact.nl goed weten wat belangrijk is voor ons als partner. Ze denken op een positieve en commerciële manier mee hoe we het meest uit een campagne halen. Ze komen met vernieuwende ideeën voor bijvoorbeeld content en events. En dat geeft ons ook de gelegenheid om op inhoudelijke evenementen mee te liften, waar we anders niet aan deelnemen. Maar wat ik vooral zie, is dat ze door veel in gesprek te blijven binnen de branche, puzzelstukken perfect bij elkaar brengen. Dus op basis van bijvoorbeeld gesignaleerde behoeften of besproken ideeën, contacten koppelen. Waardoor steeds weer nieuwe, nuttige initiatieven of samenwerkingen tot stand komen. Elkaar op deze manier kunnen versterken binnen dit netwerk, is natuurlijk super waardevol.”

De optimale combinatie

In de afronding van het gesprek vat Nicky mooi samen wat het partnerschap met Klantcontact.nl voor SUSA nu concreet oplevert: “De samenwerking biedt ons goede content, creatieve commerciële ideeën, meer naamsbekendheid, een relevant netwerk en goede leads. Alles komt samen in dit partnerschap. Het groeiende bereik van Klantcontact.nl hierbij opgeteld, geeft het mij alleen maar extra vertrouwen voor de toekomst!”

Ook partner worden?

Ook partner worden van Klantcontact.nl als groeiende online community? Neem contact met ons op! We vertellen je er graag meer over.